• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doortrekken cel verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

lom0r

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2010
Berichten
2
Goedendag,

Ik wil voor een project een template maken waarin ik de data van dat project plak en ik automatisch gevulde grafieken krijg.
Ik moet hiervoor een sheet maken waarin de waardes op het vorige tabblad gekopieerd worden op een ander tabblad.
Zo worden B10 en B11 van tabblad "data" opgeteld en gedeeld door 2 en geplaatst in vak A3 van tabblad "uitwerkingen".
Als werkende functie heb ik hiervoor "=(Data!B10)+(Data!B11)/2 " het doortrekken zijwaarts werkt correct maar met het doortrekken naar beneden krijg ik een probleem.
Ik wil namelijk in het tabblad uitwerkingen in vak A4 niet "=(Data!B11)+(Data!B12)/2" maar "=(Data!B22)+(Data!B23)/2". Bij elke cel die ik naar beneden ga moet "B" 12 cel nummers hoger worden.
Ik heb het gedaan met 11 open cellen ertussen en doortrekken maar bij het plakken van de formules (plakken speciaal)(anders word het document extreem lang en on overzichtelijk) veranderen de formules gewoon weer terug en kom ik niet 12 cel nummers hoger uit.
Bijgevoegd deels het bestand waar het om gaat, ik moet op deze manier nog 4 tabellen door gaan linken en het is enorm veel werk om dat 250x met de hand in te vullen.
Alvast bedankt voor jullie wijsheid.
 

Bijlagen

  • Map11.xlsx
    76,6 KB · Weergaven: 30
=(INDIRECT("Data!"&B$2&$A4)+INDIRECT("Data!"&B$2&$A4+1))/2




Ps in je voorbeeld zit er een sta van 14 tussen ipv 12. (cel B6)

Bekijk bijlage 108773
 
Laatst bewerkt:
Of zonder hulpkolom, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Verspringen.zip
    17,7 KB · Weergaven: 66
Of zo, was even puzzelen.
Code:
=INDIRECT("Data!"&ADRES((RIJ()-2)*12-2;KOLOM()+1))+INDIRECT("Data!"&ADRES((RIJ()-2)*12-1;KOLOM()+1))/2

Richard
 
Dank jullie wel,

Ik heb de formule van WHER gebruikt want de andere deden het bij mij niet goed (en die van WHER kon ik zelf nog begrijpen). heb gelijk gebruik gemaakt met een aanpassing om de standaard deviatie van dezelfde punten te krijgen.
Zo'n mooie formule had ik zelf nooit kunnen bedenken (zeker neit omdat ik de helft van de funties niet wist :p )
Bedankt voor jullie hulp, dit scheelt me uren werk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan