• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doortrekken formule naar beneden maar kolommen laten optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jochemkes

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Beste,

Ik heb in een Excel bestand een overzicht met gemaakte uren. Deze worden per persoon ingevuld per week. In een ander overzicht wil ik dit per 4 weken hebben. Dit is een simpele optel som. Nu is mijn andere overzicht precies ondersom. Als ik dan de formule door wil trekken voor de rest dan worden de kolommen opgetelt (a1, b1, c1, d1) terwijl ik wil dat de rijen doortellen (a1, a2, a3, a4). Nu is dit op te lossen door mijn andere overzicht om te gooien alleen dan heeft dit weer gevolgen voor de rest van de opbouw. Is het mogelijk om de formule door te trekken of moet ik dit handmatig overtypen.

Er zit een voorbeeldje in de bijlage, in werkelijkheid gaat het om veel meer personen en jaren dus iets meer formules ;).

Als het niet mogelijk is hoor ik het ook graag dan ga ik ff aan het typen :cool:

Bijlagen

Overtypen van gegevens moet je nooit doen in Excel, dat kan vrijwel altijd gemakkelijker. Zie bijlage, heb poging gedaan. Heb wel een extra tabelletje toegevoegd aan je invulblad met 4-wekelijkse overzichten. Daarin wordt dan per persoon gezocht hoeveel uren daarbij horen in die periode. Misschien kun je hiermee uit de voeten.

Bekijk bijlage Voorbeeld bestand formule doortrekken (v2).xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan