• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doortrekken van de =grootste functie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijnvlek

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Beste mensen,

Voor het analyseren van een klantendatabase in Excel moet er een lijst komen van de 40 klanten met de hoogste omzet. Dit dacht ik op te kunnen lossen met de =grootste functie, en die 40 plaatsen naar beneden te kopieëren. Dit lukt dus niet. Is er wellicht een andere manier om deze 40 klanten naar voren te krijgen.

De 40 hoogste bedragen in een reeks zijn afdoende, deze hoeven niet gekoppeld te worden aan bepaalde klanten. Helaas kan ik geen voorbeeld meesturen, dan krijg ik een error...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Wat er fout gaat geef je niet aan dus dat is gokken:
- je krijgt steeds dezelfde naam naar voren: verander de 1 van grootste naar RIJ(A1)

Is er een andere uitdaging dan vernemen wij die graag.

Succes,

Hallo WHER

Dit is dus precies wat ik bedoelde, bedankt hiervoor! Ik ben alleen wel iemand die niet klakkeloos een formule overneemt, maar ook wil begrijpen wat er gebeurt...
=GROOTSTE($A$2:$A$15;RIJEN($1:1))
Hierbij begrijp ik dat het grootste getal in het gegevensbereik tussen A2 en A15 wordt genomen, en dat dit wordt vastgezet om verspringen bij het doortrekken te voorkomen. Alleen hoe kan ik ;RIJEN($1:1)) het beste lezen...
Alvast dank.

"Rijen($1:1)" geeft het aantal rijen tussen rij 1 en rij 1, welgeteld 1 dus. Als je de formule één rij naar beneden trekt wordt dit "rijen($1:2)", dus het aantal rijen tussen rij 1 en rij 2, oftewel 2. Enzoverder.
Thankyou's suggestie "rij(A1)" doet net hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan