• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doortrekken van verwijzing maar ook cellen overslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

EstherD

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Hallo ik heb een probleem ik moet verschillende werkbladen vullen met informatie van werkblad 'totaaloverzicht'.
Deze werkbladen staan in een bepaalde opmaak waardoor ik geen gebruik kan maken van de doortrekfunctie er moeten namelijk cellen overgeslagen worden.
Lastig uit te leggen maar misschien is het duidelijk als iemand de bijlage bekijkt en naar de verschillende cellen in het 'labblad' kijkt.
Het is een haast klus moet voor maandag 6 april 2020 gereed zijn. Maar als ik alles handmatig moet vullen red ik het niet.
Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Zie bijlage, het werkt met de verschuivingsfunctie.

Let wel, ik heb 1 lege rij bovenaan toegevoegd, want anders had ik een verwijzingsfout in de huidige rij 3, meer specifiek in B3.
Die 1e rij mag je anders verbergen, maar zeker niet meer verwijderen !!!

Code:
VERSCHUIVING('Totaal overzicht'!$M$2;$A3;;;)
Kort door de bocht : stel dat de inhoud van $A3 het getal 5 is haalt deze formule de inhoud van de 5e cel onder 'Totaal overzicht'!$M$2 ofwel 'Totaal overzicht'!$M$7 op.

Om de nullen te verbergen werd, via Bestand>Opties>geavanceerd> weergaveopties voor dit tabblad, het vinkje voor "nullen weergeven" weggehaald. Dat was anders ook mogelijk via voorwaardelijke opmaak of een veel uitgebreidere formule. Moest je toch cellen met een nul nodig hebben, je bent gewaarschuwd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
betere versie, de 3 gegevens staan op meerdere lijnen binnen in 1 cel.
Dat werkt mogelijks gemakkelijker

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Cow18 het lijkt te lukken. Ik moet het nu omzetten naar mijn 'echte' bestand. Je snapt dat dit een dummy was ;)
Ik ga het proberen, mocht ik nog vragen hebben mag ik dan nogmaals van je kennis gebruik maken?
Voor nu al ontzettend bedankt:)

als dummy let vooral op :

- Ik zou eerst alles aanmaken en dan pas er een tabel van maken om zo die alternerende lichte en donkere rij te krijgen.
- rijhoogte en kolombreedte zal je zelf moeten aanpassen.
- je moet opletten dat je niet de 2 laatste kolommen al begint te gebruiken en dan nog rijen tussenvoegt of weglaat in je brontabel, want dan komt het niet goed.
- de enkele aanhalingstekens voor en na de naam van het tabblad waar naar je verwijst, gevolgd door een uitroepingsteken
- de 2$-tekens voor de cel waar naar verwezen wordt als hoofding en daat ene $-teken voor de cel waarnaar verwezen wordt voor de rij.

Ivm. nullen die zouden verschijnen als in je brontabel niets is ingevuld.
Om de nullen te verbergen werd, via Bestand>Opties>geavanceerd> weergaveopties voor dit tabblad, het vinkje voor "nullen weergeven" weggehaald. Dat was anders ook mogelijk via voorwaardelijke opmaak of een veel uitgebreidere formule. Moest je toch cellen met een nul nodig hebben, je bent gewaarschuwd.

succes.

PS. Moest je corona-hulpverleenster zijn en het lukt je niet, ik heb je mijn emailadres per PM gestuurd.

Laatst bewerkt:
Dank voor de mededelingen/waarschuwing. Dat van de opmaak kwam ik al gelijk tegen inderdaad.
:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan