• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doortrekken van worksheets

• Onderwerp starter Onderwerp starter EHS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EHS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Hoi,

Ik heb een vraag mbt excel. Ik heb namelijk het voglende:

Ik heb een (groot) aantal worksheets een tabel met dezelfde type informatie over verschillende schilderijen in dezelfde cellen staan. Dat wil zeggen: bv. in worksheet 1, staat in cel A1: "Titel" en dan staat in cel B1 : "de Nachtwacht". Vervolgens staat er in cel A2: "Schilder" en dan staat er in cel B2: "Rembrandt". Dit gaat door t/m A8-B8. Bovendien is er nog extra informatie in de cellen C8 t/m D8 (in dezelfde opbouw). De tabel bestaat dus uit 8 rijen en 4 kolommen. Vervoglens heb ik in elke worksheet deze informatie (in precies dezelfde opmaak en indeling, en dus ook in dezelfde cellen) voor vele verschillende schilderijen staan.

Nu wil ik deze informatie in 1 worksheet hebben, en wel als volgt:
in de Rij A1 t/m A8 wil ik de 'informatiebeschrijving' (bv. Titel, Schilder, Verkoopsprijs, Genre, Afmetingen, Museum), en dan wil ik eronder ik elke rij deze informatie per schilderij hebben staan.

Mijn probleem is echter dat het teveel schilderijen (een paar honderd worksheets) om per schilderij handmatig de betreffende formule (die doorlinkt naar een andere worksheet) te gaan plaatsen. Ik wil dus een manier vinden om het handig te kunnen doen. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken??

Voor de duidelijkheid het betreft dus dezelfde formules, die verwijzen naar dezelfde cellen, maar dan in verschillende worksheets.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

Groeten,

Mijn probleem is echter dat het teveel schilderijen (een paar honderd worksheets) om per schilderij handmatig de betreffende formule (die doorlinkt naar een andere worksheet) te gaan plaatsen. Ik wil dus een manier vinden om het handig te kunnen doen. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken??QUOTE]
Dit vraagt om een macro. Het is niet moeilijk om er een te maken, maar ik heb een opmerking:
Is het niet handiger om de gegevens overzichtelijker weer te geven ?
Bijv.
Titel, Schilder
Nachtwacht , Rembrandt
Zonnebloemen , Van Gogh

etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je antwoord.
Maar hoe bedoel je overzichtelijker? Het probleem is dat ik het zo aangeleverd krijg. Hier moet ik het dus mee doen. En dit moet ik omzetten naar 1 worksheet met overzichtelijke informatie.

Ik vreesde ook al dat ik een macro zou moeten gebruiken. Nu heb ik echter geen idee hoe dat moet of wat ik daarvoor moet gebruiken. Kan iemand mij daar mee helpen?

Wat ik bedoel is het volgende.

Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het erop dat je het zo wilt hebben

Titel
Schilder
Verkoopsprijs
Genre
Afmetingen
Museum

Nachtwacht
Rembrandt

etc

Mijn idee is

Titel , Schilder , Verkoopsprijs , Genre , Afmetingen , Museum ,
Nachtwacht , Rembrandt,
Zonnebloemen , Van Gogh.

En hoe zit het met de aanvullende informatie in de cellen C1 t/m D8. Moeten die worden meegenomen in het overzicht?
Een macro is overigens zo gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dan zijn we het eens

We zijn het eens, ik wilde m'n informatie uiteindelijk ook zo hebben zoals jij het zegt (informatie van links naar rechts, schilderijen van boven naar beneden), ik heb het alleen nu nog andersom in de worksheets staan.

Hoe moet ik die macro dan maken? Of wat moet ik gebruiken? Heb nu namelijk helemaal geen idee.

Oke.
Open een nieuw excel bestand.
Zet deze code erin bij een nieuwe macro.
Zorg dat je de rode 2 vervangt door de naam van het bestand met de schilderijen !

Code:
Sub Schilderij()
Workbooks([COLOR="Red"]2[/COLOR]).Worksheets(1).Range("A1:A8").Copy
Workbooks(ThisWorkbook.Name).Worksheets(1).Range("A1").PasteSpecial , Transpose:=True
Rij = 2
For W = 1 To Workbooks([COLOR="red"]2[/COLOR]).Worksheets.Count
    Workbooks([COLOR="red"]2[/COLOR]).Worksheets(W).Range("B1:B8").Copy
    Workbooks(ThisWorkbook.Name).Worksheets(1).Cells(Rij, "A").PasteSpecial , Transpose:=True
    Rij = Rij + 1
Next
End Sub
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan