• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorverwijzen van totalen uit een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

harunciftci

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Beste mensen,

Ik heb een query met al onze facturen en de uurcodes waarop is gefactureerd. Alleen is het mij niet gelukt om een overzicht te maken uit de draaitabel van de query. Ik wil namelijk een overzicht hebben per divisie waarbij meerdere uurcodes bij betrokken zijn.

Omdat ik tientallen uurcodes heb wordt de formule die ik maak in mijn overzicht al gauw te lang. Bovendien klopt mij overzicht niet als ik de draaitabel wijzig.

Kan iemand mij hiermee helpen? Heb voor de duidelijkheid een voorbeeld bestand toegevoegd.

Dank,
Harun

Bijlagen

Beste mensen,

Ben al dagen bezig met het vinden van het antwoord op mijn vraag, maar helaas is dat mij nog niet gelukt. Weet iemand trouwens of het mogelijk is wat ik wil? Mocht dat niet het geval zijn, wil ik het opgeven.

Dank,
Harun

Hoi

Ik zou de resultaten die query teruggeeft, uitbreiden met een extra kolom. Op basis van kolom B zet je met een formule de groepen uit rij 2 in blad Overzicht.

Die extra kolom neem je op in de draaitabel, zodat je daar ook kan op filteren.

Met formules data uit een draaitabel halen lijkt me niet verstandig, doch technisch mogelijk. De draaitabel is gemaakt om "gedraaid" te worden, veranderd, bestudeerd, ... dus niet om formules daarop te baseren die "statisch" zijn. Wat houdt je tegen om een draaitabel te maken met juist die layout die je wil in je rapport?

Wigi

Een andere mogelijkheid:
selecteer in je draaitabel de pc_codes 100, 101 en 102. Klik er met de rechtermuisknop in en kies Overzicht en details > groeperen. Klik daarna op "Groep 1" en noem dit 'Accountants'.
Selecteer daarna de pc_codes 103 en 104 (niet die op het niveau van de groep!!), en noem deze Advies. Etc.
Je creeërt zo een extra dimensie in je draaitabel.

Dit kan overigens ook met een hulpkolom zoals Wim voorstelt.

Groeten,
Richard

Dank voor de reacties.

Richard, het groeperen werkt inderdaad op een enkel draaitabel. Maar is het ook mogelijk om een overzicht te krijgen van meerdere draaitabellen? Ik ben bezig met het opstellen van een omzetoverzicht waar de gegevens uit tientallen draaitabellen moeten komen. Omdat ik het niet beter wist heb ik de draaitabellen met index formule in het sheet opgevuld.

Mocht er een manier zijn om verschillende draaitabellen van dezelfde layout in een draaitabel te krijgen, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Harun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan