doorverwijzen vanuit andere website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Op een website (www.bedrijf.nl/artikel01.html) kan ik iets bestellen. Wanneer ik met mijn muis op de bestelknop ga staan, staat normaalgesproken in de statusbalk van de browser de URL genoemd waarop je terecht komt bij het klikken, maar nu staat er dezelfde paginanaam met een "#" erachter (www.bedrijf.nl/artikel01.html#).
Nu wil ik vanuit een andere website doorlinken naar www.bedrijf.nl/artikel01.html#. Dus waarbij ik meteen dat artikel besteld heb. Het bestelproces wordt gewoon op bedrijf.nl afgewikkeld.

Wat zit er voor verborgen code in de HTML?

De gebruikte link was een voorbeeld, ik wist niet dat het een (ooit) actieve website was.

als er een # achter staat kun je dat meestal niet
ik ken er niet veel van maar weet het wel
je moet echt op de site zelf doen

Een hekje betekent meestal dat er gebruik wordt gemaakt van Javascript. De link ziet er dan zo ongeveer uit
HTML:
<a href="#" onClick="een_javascript_functie()">bestel</a>

Ik ken helaas geen manier om op een andere site een Javascript-functie aan te roepen, dus ik vrees dat wat jij wilt niet mogelijk is.

Of een hekje wordt gebruikt om naar delen van de pagina te skippen zonder de pagina te hoeven herladen. Je kent toch wel de knoppen die je in een keer boven aan de pagina zetten?
<a name='boven'>Top van de pagina</a>
<a href='#boven'>Naar boven</a>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan