Doorverwijzing website

Status
Niet open voor verdere reacties.

SONNNNN3

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hi All,

Aangezien ik niet bijster veel kennis heb van ontwikkelen met websites heb ik een vraag, ik zal hem zo goed mogelijk proberen uit te leggen en hoop uiteraard dat jullie mee willen denken :-)

Het gaat om het volgende; wij hebben een aantal websites maar willen 1 website doorverwijzen naar een ander wanneer je naar de ene gaat, dus bijvoorbeeld je gaat naar www.test1.nl en die moet doorverwezen worden naar www.test.nl naar de pagina X ipv de hoofdpagina van www.test.nl. Dit wordt bij onze leverancier geregeld door te verwijzen naar DNS te koppelen met domeinen en dus kan het niet direct naar die pagina op de website.

Kan iemand mij hiermee helpen?

SvR

met deze html code moet het lukken
<meta http-equiv="Refresh" content="0; url=www.test.nl/">

Hoi SONNNNN3,
Als ik het goed begrijp is de www.test1.nl alleen een domeinnaam, die door de provider via z'n DNS wordt doorgesluisd naar www.test.nl. Dan bestaat er waarschijnlijk ook geen index.html op www.test1.nl, waar je bij kunt komen en waarin je zelf met een meta-Refresh kunt redirecten.

Optie 1:
De provider van www.test1.nl erg lief aankijken en vragen of deze in orde kan maken dat naar bv. www.test.nl/pagina-voor-test1-ers.htm wordt geredirect i.p.v. naar www.test.nl/.

Optie 2:
Misschien is het mogelijk om op de homepage van www.test.nl, waar je wel bij kunt, met PHP te traceren wie de referrer-site was: en als dat de www.test1.nl was, laten doorsluizen naar de www.test.nl/pagina-voor-test1-ers.htm.
Maar als dat al kan, is het niet waterdicht: bezoekers kunnen in hun browser "Disable referrers" aangevinkt hebben (bv. in Firefox met de Webdeveloper Toolbar), en dan gaat het feest niet door.

Optie 3:
Als alternatief zie ik: een paar tientjes neertellen (hooguit € 25,- per jaar), om van www.test1.nl een echte gehoste site te maken. Dan kan je wel bij de www.test1.nl/index.html komen, en daar kan je een redirect op toepassen. De hele rest van de site kan dan leeg blijven.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hoi SONNNNN3,
Als ik het goed begrijp is de www.test1.nl alleen een domeinnaam, die door de provider via z'n DNS wordt doorgesluisd naar www.test.nl. Dan bestaat er waarschijnlijk ook geen index.html op www.test1.nl, waar je bij kunt komen en waarin je zelf met een meta-Refresh kunt redirecten.

Optie 1:
De provider van www.test1.nl erg lief aankijken en vragen of deze in orde kan maken dat naar bv. www.test.nl/pagina-voor-test1-ers.htm wordt geredirect i.p.v. naar www.test.nl/.

Optie 2:
Misschien is het mogelijk om op de homepage van www.test.nl, waar je wel bij kunt, met PHP te traceren wie de referrer-site was: en als dat de www.test1.nl was, laten doorsluizen naar de www.test.nl/pagina-voor-test1-ers.htm.
Maar als dat al kan, is het niet waterdicht: bezoekers kunnen in hun browser "Disable referrers" aangevinkt hebben (bv. in Firefox met de Webdeveloper Toolbar), en dan gaat het feest niet door.

Optie 3:
Als alternatief zie ik: een paar tientjes neertellen (hooguit € 25,- per jaar), om van www.test1.nl een echte gehoste site te maken. Dan kan je wel bij de www.test1.nl/index.html komen, en daar kan je een redirect op toepassen. De hele rest van de site kan dan leeg blijven.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

hi CSShunter,

Dank voor je antwoord, alleen had ik nog 1 vraagje. Aangezien de website voor 1 van onze zusterondernemingen is en het dus zo min mogelijk mag kosten kunnen wij geen hosting aanmaken. Verder werkt de website waar naar verwezen wordt met een stylesheet & MySQL.. Kan ik daar ook gewoon een PHP code implementeren of moet dit op een andere manier?

Wanneer bezoekers de optie 'disable referrers' uit heeft staan, wordt deze dan naar de hoofdpagina gestuurd of blijft deze eindeloos cirkelen op de pagina waarvan af er wordt verstuurd?

Heb jij toevallig de PHP code voor mij waarmee ik de referrer kan instellen?

Nogmaals dank voor je antwoord!

gr SvR

Hoi SONNNNN3,
... website voor 1 van onze zusterondernemingen ... en het dus zo min mogelijk mag kosten ...
Mmm, ik zou zeggen: € 25,- per jaar uit het reclame-budget van een onderneming is toch niet veel, als je daar een prachtige gebruiksvriendelijke doorverwijzing mee krijgt naar een site/pagina die klanten kan opleveren. ;)

=======
Verder werkt de website waar naar verwezen wordt met een stylesheet & MySQL. Kan ik daar ook gewoon een PHP code implementeren of moet dit op een andere manier?
Dan is het al een php-site, en wordt php in elk geval ondersteund. Stylesheet en MySQL leveren geen problemen op. Als het een CMS is, kan het wel even zoeken zijn waar de extra php-code precies moet worden ingevoegd.

=======
Wanneer bezoekers de optie 'disable referrers' uit (aan! CSShunter) heeft staan, wordt deze dan naar de hoofdpagina gestuurd of blijft deze eindeloos cirkelen op de pagina waarvan af er wordt verstuurd?
Als bezoekers het doorgeven van de referer hebben uitgeschakeld, gaan deze zonder cirkelen meteen naar de hoofdpagina. :)

=======
Heb jij toevallig de PHP code voor mij waarmee ik de referrer kan instellen?
Yep!

• De normale homepage is deze: normal-homepage.php
  • Klik je op deze link, dan kom je vanaf helpmij.nl, en vindt een php-redirect naar de pagina redirected.htm plaats.

In de normale homepage is als eerste (nog vóór het Doctype) opgenomen:
PHP:
<?php
if (isset($_SERVER['HTTP_REFERER'])){       // als via een link binnengekomen
    $ref = $_SERVER['HTTP_REFERER'];        // dan is dit de pagina van waaruit gelinkt werd
    $needed = 'helpmij';                    // nodig woord uit de domeinnaam
    if ( strpos($ref, $needed) !== false ){ // als link van domeinnaam met $needed kwam
        header ("Location: redirected.htm");// dan redirecten naar deze pagina
        exit;                               // en stop uitvoeren php
    }
}
?>
Daarna volgt de Doctype-declaratie en de hele rest van de gewone homepage.

De broncode van de gewone homepage inclusief bovenstaande phpcode is hier te bezichtigen:
  • Gewone homepage incl. php als .htm opgeslagen: normal-homepage.htm
  • Zie broncode.
  • NB: de redirect werkt hier dus niet omdat het een .htm-pagina is.

=======
Dit is de niet waterdichte php-rerefer manier.

=======
Attentie!
Wat ik niet weet, is of een DNS-doorschakeling naar de gewone homepage (vanaf het andere domein) wel een referer doorgeeft! :eek:
Als dat niet het geval is, gaat het niet op deze manier... :confused:

• Met een testpagina zal je daar snel achter komen.

=======
Er is ook een manier om het met een session-cookie te doen. Die schijnt wel waterdicht te zijn, maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan