• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorvoeren gegevens Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ollegrieze

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
Ik heb een ledenbestand van ca. 2000 leden met daarin ca. 80 bladen met leden per vereniging.
Nu voer ik alle gegevens in het hoofdbestand in en moet dan middels plakken dat op de bladen nog een keer.
Hoe krijg ik het zodanig dat dit automatisch geschiedt en kan ik een overzicht maken/krijgen per vereniging.
Wie weet voor mij een oplossing of een eenvoudiger manier om dit te realiseren.

Heb geen verstand van programmeren en heb het bestand als bijlage er even bij gedaan wel enigszins uitgekleed om te kijken wat de bedoeling is.

edt mod. bestand zolang verwijderd. kijk s.v.p. uit met wat je plaatst.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Ollegrieze,

Ik mag hopen dat deze gegevens nep zijn!
Anders moet je als de wiedeweerga dit bestand van internet afhalen en vervangen met fictieve gegevens. Iedereen kan dit bestand downloaden en verspreiden!!!

Richard

Bedankt

Bedankt voor de reactie en de getroffen maatregel.
Zal het bestand proberen aan te passen.

Als er op blad 1 (Afdeling) in één van de kolommen een verwijzing staat naar de afdelingen (0101, 0102 enz.) dan is het voor tovenaars als Wigi of Richard waarschijnlijk geen probleem om dit voor elkaar te krijgen. Ik zou denken aan iets als verticaal zoeken, maar ik ben slechts een nederige 'beginner' in de hogere Excel functies....Maar wil wel eens wat terug doen voor alle vragen die ik zelf al gesteld heb op dit forum,,,,:D
Gerald

Vervang de file nu met echte nep gegevens want met een klein beetje zoek en vervang kom je nog heel ver

Willem

ollegrieze,
Ik heb wat huiswerk voor jou ;) . Maak eens een bestandje waarin je kolomkoppen boven de gegevens zet, werkt een stuk gemakkelijker. Vooral ook de kolom waarin de verschillende afdelingen komen te staan is best wel belangrijk. Overigens zijn het aantal rijen waarin je gegevens zet niet zo van belang als er maar wat te kiezen valt voor ons. Dus een rij of 20 is voldoende.

Stom

Het is te makkelijk om alle werkelijke leden nog steeds te achterhalen. Kan moderator het bestand er niet afhalen. Geloof nooit dat het de bedoeling kan zijn dat persoonsgegevens hier open en bloot liggen.

Het is te makkelijk om alle werkelijke leden nog steeds te achterhalen. Kan moderator het bestand er niet afhalen. Geloof nooit dat het de bedoeling kan zijn dat persoonsgegevens hier open en bloot liggen.

Ik heb je verzoek gemeld bij een mod.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan