• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doorvoeren gegevens op basis van 1 waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoldvdis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Bekijk bijlage prices2.xlsx

Hallo,

Zie bijlage voor mijn beginbestand. Ik heb naast dit bestand een bestand met voor alle bedrijven aandelendata voor een periode van 10 jaar. Wat ik wil is dat ik aan de hand van Issue date, de aandelendata van 3 jaar voor de Issue date hebben.

Bedrijf X met datum 1-1-2001 --> verticaal doorvoeren data tot 1-1-1999
Bedrijf Y met datum 5-4-2005 --> verticaal doorvoeren data tot 5-4-2002

Voor de issue date kan ik makkelijk met de onderstaande functie index en vergelijken de waarde krijgen voor die datum uit mijn databestand
=INDEX('[stockpricedata.xls]WRDS Data'!$E:$E;VERGELIJKEN(1;('[stockpricedata.xls]WRDS Data'!$D:$D=F5)*(F7='[stockpricedata.xls]WRDS Data'!$B:$B);0))

Ik dacht misschien kan ik door F5 vast te zetten en (F7-1) invullen de waarde krijgen voor de dag daarvoor en dat lukte.
=INDEX('[stockpricedata.xls]WRDS Data'!$E:$E;VERGELIJKEN(1;('[stockpricedata.xls]WRDS Data'!$D:$D=$F$5)*((F7-1)='[stockpricedata.xls]WRDS Data'!$B:$B);0))

Echter kan ik hier niet mee verder, want de data loopt niet constant af omdat het datums zijn en weekenden zijn ook niet in de data opgenomen

Dus dan krijg je dit
20120328 24.5 Weekend niet opgenomen.
20120330 23.6
20120331 25 Eind van de maand.
20120401 24.7

Stel ik heb voor bedrijf X een issue date van 1-1-2001, dan wil ik daaronder de prijs van 31-12-2000 etc...

Weet iemand een manier hoe ik deze data in een keer kan doorvoeren. Of hoe ik mijn formula kan aanpassen dat er rekening wordt gehouden met deze datumsprongen.

Bij voorbaat dank,

Arnold van Dis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan