Stefaan1979
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 mei 2007
- Berichten
- 8
Beste, ik zet mijn eerste stappen in macro's & VBA, dus mijn excuses als dit een domme vraag is.
Ten eerste: mijn macro moet toepasbaar zijn op verschillende documenten, dus ik kan niet met vaste verwijzingen werken.
Maar, ik zou willen kunnen formules doorvoeren tot 'waar nodig'.
Stel, in kolom A staan er 65 records, en in kolom B moet een functie van het resultaat van A komen, slechts voor zover dat er een waarde in kolom A staat. (tot het einde van de tabel staan er geen 0-waarden).
Tot nu toe deed ik dat met het selecteren van de volledige kolom waardoor dat natuurlijk doorging tot rij 65536.
Range("H1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=IF(ISBLANK(RC[-7]),"""",VLOOKUP(RC[-7],R1C6:R74C7,2,FALSE))"
Columns("H:H").Select
Selection.FillDown
Kan er mij iemand zeggen hoe ik dit kan aanpassen?
Bedankt in ieder geval.
Ten eerste: mijn macro moet toepasbaar zijn op verschillende documenten, dus ik kan niet met vaste verwijzingen werken.
Maar, ik zou willen kunnen formules doorvoeren tot 'waar nodig'.
Stel, in kolom A staan er 65 records, en in kolom B moet een functie van het resultaat van A komen, slechts voor zover dat er een waarde in kolom A staat. (tot het einde van de tabel staan er geen 0-waarden).
Tot nu toe deed ik dat met het selecteren van de volledige kolom waardoor dat natuurlijk doorging tot rij 65536.
Range("H1").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = _
"=IF(ISBLANK(RC[-7]),"""",VLOOKUP(RC[-7],R1C6:R74C7,2,FALSE))"
Columns("H:H").Select
Selection.FillDown
Kan er mij iemand zeggen hoe ik dit kan aanpassen?
Bedankt in ieder geval.