• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doorvoeren volgend tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

broek76

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Goedemorgen,

Ik wil verticaal zoeken op verschillende tabbladen, kan ik dat met doorvoeren doen?

Mvg Ron

Goedemorgen Ron,

laat eens zien wat je al geprobeerd hebt.

Is een beetje lastig, ik denk niet dat mijn baas het leuk zal vinden als ik dit bestand hier neerzet.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Op elk tabblad staan totaal aantallen van 1 week per product. Ik wil een product kunnen zoeken met daarbij de aantallen van elke week.
Dit is nu mijn formule:
=VERT.ZOEKEN($A$56;'1'!$D:$E;2;ONWAAR)

Ik wil dus hebben dat als ik hem doorvoer dat '1' verandert in '2' enz.
Is dit duidelijk?

Volgens mij heeft je baas er geen probleem mee als je een fictief voorbeeldbestandje post.
Maakt het voor helpers een stuk duidelijker en ze hoeven niet zelf een bestandje te maken.

Kijk anders eens bij indirect() icm rij()

Niels

Laatst bewerkt:
Nou vlug even iets in elkaar geflatst.
Op blad1 in A1 vul ik een naam in en in B1 komt daar het getal te staan wat op blad2 achter de naam staat.
Nu wil ik in B2 het getal hebben dat op blad3 achter deze naam staat enz. zodat ik het makkelijk op kan tellen of een gemiddelde van kan nemen.

Bijlagen

Code:
=VERT.ZOEKEN($A$1;INDIRECT("Blad"& KOLOM()&"!A:B");2;0)

Niels

Hij werkt toch niet helemaal.
In mijn voorbeeld bestand staat "klaas"op elk blad in cel A3 maar in mijn andere bestand komen niet op elk blad dezelfde namen voor.
Het kan dus zijn dat "klaas"opeens in A4 staat en dan werkt de formule niet meer.
Is hier nog een oplossing voor?

Snap totaal niet wat je bedoelt,
het maakt voor de formule helemaal niks uit in welke cel klaas staat en hoezo werkt de formule dan niet meer.
Kijk eens of klaas op dat tabblad wel hetzelfde is getypt, kijk vooral of er geen spatie achter staat.

Niels

Laatst bewerkt:
Sorry, je hebt gelijk. In mijn andere bestandje werkt hij niet. Ik ga weer verder zoeken naar mijn fout.

Kijk vooral naar spatie, dit is de meest voorkomende fout.

Als de naam klaas niet voorkomt gaat hij wel de fout in en dat is op te lossen met
Code:
=als.fout(formule,"")

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan