doorzoeken van een 2 dimensionale array op een ander sheet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nelson602

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Berichten
10
hoi,

ik heb een probleem.
ik heb een userform met een tekstbox gemaakt voor sheet A. hier wordt een getal ingevuld. dit getal moet een regelnummer aanduiden in sheet b. in deze regel bevatten verschillende cellen tekst. een aantal van deze cellen met tekst wil ik terugkoppelen naar sheet A.

hoe kan dit het makkelijkst gedaan worden.

ik hoop dat ik het duidelijk heb verteld wat mijn probleem is. verder hoop ik dat degene die hierop reageren geen gebruik maken van macro-opnames, variants, variabele arrays etc. zodat onduidelijke en moeillijke stukjes code voorkomen kunnen worden. ;)

gr nelson602
 
Laatst bewerkt:
Je geeft desalniettemin niet overdreven duidelijk aan wat je wilt.... Op je userform heb je een textbox gemaakt 'voor sheet A' Is dat tekstvak gekoppeld aan een cel in Sheet A? Of wordt het tekstvak op het formulier ingevuld, en komt de waarde niet uit Sheet A? Niet duidelijk... Vervolgens wil je een rij uit Sheet B uitlezen, gebaseerd op de ingevulde waarde uit het tekstvak. Dus als je 15 invult, wil je de gegevens [Sheet B]!Rij 15 uitlezen, neem ik aan. Wat moet daar mee gebeuren? Heb je op je formulier tekstvakken gemaakt die je wilt vullen op basis van de cellen uit de opgevraagde rij? En hoeveel tekstvakken heb je dan gemaakt? 256? En wat moet er met die waarden gebeuren? 'terugkoppelen naar Sheet A' zegt wederom niks. Wil je alle cellen in dezelfde rij uit Sheet A vergelijken met de rij in Sheet B? Moeten de waarden in Sheet A overschreven worden met de waarden uit Sheet B?
En dan wil je ook nog eens geen gebruik maken van macro's, variabelen etc..... Een vraag stellen is niet moeilijk, maar op basis van jouw gegevens een antwoord geven? Ik denk dat de vraag stellen gelijk is aan het beantwoorden...
 
oke, misschien heb ik de verkeerde vraag gesteld, het ging meer om de code die ik er voor kan gebruiken.

verder wat ik invul was de regelnummer in de userform. deze wordt verder alleen gebruikt om te vergelijken en niet om in te vullen op 1 van de sheets.
wat gekopieerd van de ene sheet naar de andere sheet, dat is tekst, er wordt verderrest niks meegedaan. (ik ben er een factuur aan het programmeren, en dit gaat over een productomschrijving)
 
inmiddels is dit opgelost, er is wel een andere probleem:

door middel van de userform kunnen er telkens nieuwe artikelen op de factuur worden gezet, maar bij de ene factuur staan er meer artikelen op dan bij de andere. wat bij een factuur gebruikelijk is dat er onderaan een totale netto bedrag komt te staan van al deze artikelen. vanwege dat de aantal artikelen bij elke factuur anders kan zijn, weet ik niet hoe ik dit zou kunnen oplossen met programmeren in excel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan