• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doos eenheid laten zien zonder de pallethoeveelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
1.183
Beste,

In de bijlage een voorbeeld van mij probleem uit gebreider uit gelegd.
In een regel heb ik een pallet hoeveelheid staan , een doos hoeveelheid, en of het bv stuk is KG of ROL,
Dit wordt aangeduidt door DS = doos, PAL = pallet, STK = stuks
Nu wil ik aan het einde van de regel de doos eenheden uitgeschreven neer zetten.
Dus doos van 1000 stuks, of doos van 10 rol.
De pallet moet hij overslaan dus in de meeste gevallen enkel de kleinste doos eenheid laten zien.
Het kan ook voorkomen dat er een overdoos staat enkel in de verkoop (kolom AF) in dat geval oeten we Pak over slaan en de doos eenheid neerzetten.
dus:

DS 10 PAK 0,1 DST 1000 STK 1 STK DS STK DS

Dit lees je als:

Doos van 10 pakken van 100 stuks en moet weer gegeven ivm dat bij DS aangegeven wordt dat PAK niet gebruikt mag worden :

Doos 1000 stuks

Ik heb de volgende formule al gemaakt maar moet verder worden uitgebreid maar loop daar in vast,

Code:
=ALS(Y8=0;TEKST.SAMENVOEGEN(AA8;" ";AB8;" ";AC8);ALS(Y8="PAL";TEKST.SAMENVOEGEN(AA8;" ";AB8;" ";AC8);TEKST.SAMENVOEGEN(Y8;" ";EB8;" ";AC8)))
 

Bijlagen

  • Doos inhoud.xls
    19 KB · Weergaven: 47
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je het wilt hebben, maar je formule kan wat korter.

Code:
=ALS(OF(Y9=0;Y9="PAL");AA9&" "&AB9&" "&AC9;Y9&" "&EB9&" "&AC9)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Roncancio,

Bedankt voor uw reactie.
In de bijlage vind u een nieuwe excel sheet met de vernieuwde formule`s aan de hand van uw voorbeeld.
Ik heb de formules per regel nu toe gepast, maar wil al deze formule verbouwen in één formule.

1)
Code:
=ALS(OF(W3=0;W3="PAL");ALS(OF(AA3="DST");TEKST.SAMENVOEGEN(Y3;" ";SOM(Z3*AB3);" ";AC3);W3&" "&X3&" "&Y3);Y3&" "&EB3&" "&AC3)
2)
Code:
=ALS(OF(Y9=0;Y9="PAL");AA9&" "&AB9&" "&AC9;Y9&" "&EB9&" "&AC9)
3)
Code:
=ALS(OF(Y13=0;Y13="PAL");AC13)

Ik hoop dat dit iets duidelijker is

Groet HWV
 

Bijlagen

  • Doos inhoud-1.xls
    19,5 KB · Weergaven: 34
is het wel mogelijk wat ik wil !!

Beste,

Is het wel mogelijk wat ik wil.
Namelijk de drie formule`s hierboven in de vorige topic samen voegen.
Wat ik wil bereiken is dat ik de kleinste dooseenheid wil weer geven.
Is er geen doos eenheid of Pak, dan als laatste enkel STK of KG laten zien.
In sommige regels heb ik PAL staan DS en STK staan.
In dit geval wil ik (DS .. STK) zien staat er geen DS of PAL dan alleen in STK

Groet HWV
 
Is het misschien voor cel AY3 volgende formule:confused::
Code:
=ALS(AANTAL.ALS(W3:AE3;"DS")>=1;"DS "&AB3&" "&AC3;"ROL "&ALS(OF(Z3="";AB3=1);"";Z3*AB3&" "&AE3))
Vervolgens te kopieren naar beneden.
 
meerdere eenheden

Beste Paul,

Bedankt voor het reageren op mijn vraag.

Ik snap niet echt veel van jou formule, maar wilde deze gaan uitbreiden met de volgende eenheden.

BLIS
BAAL
BOL
BUN
DIS
DS
DST
KG
MAP
OMD
PAK
PAL
ROL
SET
STK
VEL
ZAK

Ik zou niet weten hoe ik jou formule met deze eenheden kan omzetten, want jou formule werkt goed op mijn voorbeeld. Enkel nu wil ik de rest wat ook voorkomt in de sheet er ook inzetten. Ik weet ik ben helaas niet altijd duidelijk in mijn vraagstelling maar doe mijn best.

groet HWV
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan