Dos commando

Status
Niet open voor verdere reacties.

n.dubero

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Hallo, ik heb een laptop met een defecte cd-rom. Ik heb hem geformatteerd om vervolgens met diskette's op nieuw te installeren. Maar de diskette's zijn veroudert en werken niet goed meer. Ik heb hem op mij grote PC aan gesloten. De grote kan ik afstellen als host computer en vervolgens wacht hij voor de gast computer met direct kabel verbinding. Maar ik weet niet meer wat voor dos commando moet ik gebruiken voor contact te maken met de host computer. Want dan ik de software installeren vanaf de grote PC-cd-rom. Wie kan mij iets daar over vertellen.

En is de laptop nu al voorzien van windows of staat er nog niks op.
Welke windows versie staat er op de grote pc.
Welke kabel gebruik jij tussen de laptop en de grote computer.

Op mij PC heb ik windows 98 maar dat is een andere apart van deze waar ik mee internet. Deze heeft XP besturing. Ik gebruikt een parallel kabel. Op de laptop is nog niks, kan alleen opstarten met opstartdiskette windows 95. Ik zou graag windows 95 installeren.

Dus de cdrom van de laptop is defect en wil je nu via een kabel proberen om win95 op te zetten.
Tja dan zal er op die laptop toch eerst dos moeten komen.
zorg dat je dos diskettes krijgt en zet dat er op.
versie 6.22 is goed genoeg, drie diskettes.
Dan moet je een progje hebben om verbinding te kunnen maken via de kabel.
Dit zou kunnen met wincommander.
Op beide computers moet je dit zetten en dan kun je van de ene naar de andere computer.
Of je zou iemand moeten zoeken die de win95 diskettes heeft.

Ik hoop dat het bovenstaande een beetje duidelijk is.
En anders lezen we het wel.

Het is nog niet opgelost de wincommander proje kan net niet op een floppydisk. Ik kan eventuel wel windows 3.11 installeren. Nu zit ms-dos 6.22 en norton commander met dit proje zou het ook moeten kunnen.
Ms-dos 6.22 heeft ook een interlnk.exe proje en stuur ook nog een aantal poorten aan. Bv Op de norton commander zie ik station A,C,D,E,F ik heb ook de norton commander op mij PC geinstalleerd dan kiezen voor link maken dan krijg ik mogelijkheden voor de communicatie te kiezen serial of parallel ports en ook de communicatie mode master of slave na dit alles te hebben ingesteld krijg ik geen verbinding van Bv van master naar slave. Ik heb nog een kabel die parallel en serial kan ondersteunen zeg maar D-connector van 25 polig en andere kan het zelfde maar met 9 en 25 polig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan