DOS dir command (zonder bestand extensie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brummos

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
hallo allen,

ik heb weer een nieuwe vraag.

Ik wil graag een lijst opvragen in DOS van bestanden en pad, maar dan zonder de extensie van de bestanden erbij.

kan dit?

greetz

na mij weten is dat niet mogelijk.
welk commando heb je gebruikt ?

dir/w of zo?

Ik zou een stukje VBA schrijven en hierbij gebruik maken van het filesystem object.
Daarmee kan het heel eenvoudig.
Even googelen en je hebt zo een stuk of wat voorbeelden te pakken.

DIR G:\BA\BLDDATA\lev*.dfl -D /B /S >> H:\Desktop\DFLLIST.txt

dit is de regel die ik gebruik. majah dit werkt niet.

Ik heb misschien een ideetje gekregen. Edlin: R (replace) commando.

Deze kan characters vervangen in een zin of een reeks zinnen. En ik dacht, als ik nu zeg dat die de .dfl (extensie) ga vervangen met 4 spaties ofzo. dan haal ik in principe de extensie weg toch?

Nu heb ik al een beetje zitten *****n met dit commando, maar ik krijg het niet werkend, zelfs het deleten van zinnen lukt me niet. nu heb ik een heel mooi NL dos boek die mij verteld wat ik moet doen. maar het lukt gewoon niet.

Ik probeer:

edlin h:\desktop\dfllist.txt (dan laad hij dit txt bestand ofzo)
dan kom ik op een nieuwe regel terrecht (in dos prompt) en deze regel begint met een *.
dan type ik in de parameters die ik wil mee geven, bijv.: 1,5r.dfl^Z(spatie)(spatie)(spatie)(spatie). Hiermee vervang ik de .dfl met 4 spaties (hoop ik). de spaties door 4 letters vervangen helpt ook niks.

ik maak dit op uit het boek. De ^Z is een ctrl-z in dos prompt (ik weet niet waarom dit moet en of dit wel moet, maar het boek doet het ook)

kan iemand mij misschien uitleggen hoe dit command werkt?

thnx

Laatst bewerkt:
.dfl vervangen door spatie's zal niet gaan.
probeer 'ns wildcards:
.???

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan