Dos in win2000 pro???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josd82

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Weet misschien iemand of er op "windows 2000 pro" een DOS-mode staat? Geen Dos-prompt! Net zoiets wat ook op windows 95 staat.

Mvg Jos

Geplaatst door blaataap
Probeer het commando "cmd" of "cmd.exe".

Dat is de DOS prompt dus. In Win2k zit geen real dos mode meer. Dan zou je opnieuw moeten opstarten met een bootdisk van w98.

kijk, in den beginne (van de hel die microsoft heet) had men dos. toen bedacht de duivel windows. alle versies van windows waren TOTAAN windows 2000 gebaseerd op dat eeuwenoude dos. maar nu hebben ze dat hele dos waar we allemaal net een beetje aan begonnen te wennen in één keer weggehaald. win2000 is gebaseerd op NT, een andere vorm van windows om het zo maar even te zeggen. dus er is nu geen echte dos meer in win2000 en XP, maar alleen een emulatie-dos-prompt, die lang niet alles kan en doet wat de vorige (echte) dos deed.

[edit] breezer was me (met wat kortere woorden) enkele seconden vóór. gefeliciteerd![/edit]

Toch nog een vraagje......

Als ik win2kpro installeer, kan ik niet een aparte DOS-partitie maken en daar bijvoorbeeld een DOS versie opzetten?

Ja. Voor eventuele dos beheer- en hersteltools is dat zelfs aan te raden, als je win2000 onder ntfs installeert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan