DOS installatie floppy

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hoi,

Ik heb een Dos installatie floppy,
deze start bij het booten van de pc (zoals het hoort)

Als ik de diskette kopieër naar een andere diskette (diskette op diskette) start de nieuwe floppy ook op tijdens het starten van de pc.

bij beide start de instal van dos dus op bij het starten van de pc

maar als ik de installatie diskette eerst naar de harddisk kopier en dan de bestanden naar een nieuw floppy, doet die diskette het niet bij het starten van de pc.

kan iemand bij uitleggen waarom, ik heb de verborgen systeembestanden ook mee geekopieërd

Tim

Je kunt alleen de opstartimage niet mee kopieëren naar de harde schijf, denkelijk stond die nog op die andere flop, probeer het eens met een schone, nieuweflop, en kijk of je daar ook van op kan starten.

Lange Pier,

ja oke, ik heb gewoon flop op flop gedaan das makkelijkste en werkt

flop naar harddisk en harddisk naar flop werkt nog steeds niet

kan ik die opstartimage ergens vandaan halen?

Ik moet namelijk een img. image maken en die mist hem;), omdat die niet mee wordt gekopieërd van de bron disk

Probeer aan Winimage te komen, is niet gratis, alhoewel, en met images van bootschijfjes, waar je de inhoud van aanpast, die vind je hier.

Maare, ik bedoelde een kopie te maken van de opstartflop, naar een schone nieuwe flop, heb je dan ook een werkende flop.

Van floppy van floppy lukt wel! (doet hij waarschijnlijk echt precies 1 op 1)
Van floppy naar harddisk en van harddsik naar floppy lukt nog steeds niet.

Ik heb een opstartdiskette voor ms-dos gemaakt via deze computer ik krijg dan de volgende bestanden:

verborgen bestanden:
autoexec.bat
command.com
config.sys
io.sys
msdos.sys

zichtbare bestanden:
display.sys
ega2.cpi
ega3.cpi
ega.cpi
keyb.com
keyboard.sys
keybrd2.sys
keybrd3.sys
keybrd4.sys
mode.com

hier zal de bootimage ook wel niet zichtbaar zijn!

heb ik hier wat aan of moet ik de 4 diskettes op www.bootdisk.com downloaden met de label w2k??

Tim

Laatst bewerkt:
Je zou ook eerst uit kunnen leggen:thumb: , wat nu precies de bedoeling is, je lijkt m'n ex wel:p , die had alles in haar hoofd, alleen kwam ik er nooit achter, wat.:eek:

Je zou ook eerst uit kunnen leggen:thumb: , wat nu precies de bedoeling is, je lijkt m'n ex wel:p , die had alles in haar hoofd, alleen kwam ik er nooit achter, wat.:eek:

Nou oke dankjewel :o

probleem is dat ik een images van 1,44mb moet maken die opstart met ms-dos instalatie
dit heb ik nodig voor het programma virtual pc, die leest alleen img, iso, vhf bestanden van het formaat 1,44 (diskette dus)

maar ik ben vanalles gaan proberen en toen kwam ik er dus achter dat de instalatie niet opstarten als je de harddisk als tussenstap neem.

toen wou de instalatie dus niet opstarten, en toen kwam er bij mij een link van in virtual pc start hij niet op en een "normale" pc niet, en beide keren heb ik de floppy eerst op de hd gezet.

dus wat ik nu moet hebben is die imageboot die onzichtbaar is, ook bij vorborgen bestanden zoals ik begreep.

en aangezien ik bijna nooit meer een diskettedrive tot mijn bezitting heb moet ik zo image hebben.

Tim

Laatst bewerkt:
Aha, maar of het gaat werken?

Met Winimage, kun je images maken, daar zijn die bootdisken, ook mee gemaakt, maar kies er dan wel eentje uit, van 1.44mb, die voor 98, b.v.

Aha, maar of het gaat werken?

Met Winimage, kun je images maken, daar zijn die bootdisken, ook mee gemaakt, maar kies er dan wel eentje uit, van 1.44mb, die voor 98, b.v.

ja

en dan diskette verwisselen en dan pas opdracht setup geven?

Tim

Tja, die voor 2000 gebruiken, lukt denkelijk niet, door de grootte, proberen, zou ik zeggen, van je fouten, leer je het meest.

Was overigens de verwijzing van @myrge niet goed? in je andere topic hierover.

De link die Thijs gaf, ja die heb ik ook ooit gebruikt, en ben ik echt middagen mee aan het ... geweest, maar deze boots dus een schijf na.

wat ik nu heb gedaan

met dat programma wat ik het andere topic staat een b: aangemaakt omdat a: al aanwezig was

diskette op diskette gekopieërd dat programma maak een iso van de b:

en het werkt!!!

dus een instalatie diskette moet je echt 1 op 1 kopieëren anders gaat het nooit werken!

opgelost dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan