DOS- keuze's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ploxsnof

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
13
Hoe maak ik in kladblok een .bat bestand met de keuze bijvoorbeeld: wil je verder gaan ja/nee
en dan dat je ja of nee moet typen of Y of N snappen jullie het .. ik heb nu al wel gewoon druk op een toets om verder te gaan enzo maar dat element wil ik er ook nog graag in :D alvast bedankt
 
[OFFTOPIC] Heey stadsgenoot, welkom op Helpmij.nl [/OFFTOPIC]

Dit kan met user input, hieronder een script:

Code:
@ECHO OFF
CLS
TITLE UserInput

SET /P "NAAM"=Wilt u doorgaan(Y/N):   

IF "NAAM"==Y GOTO "LABEL"
IF "NAAM"==y GOTO "LABEL"
IF "NAAM"==N GOTO "OTHERLABEL"
IF "NAAM"==n GOTO "OTHERLABEL"

EXIT

Bij "NAAM" moet je de gewenste naam van de variabele invullen. Bij "LABEL" en "OTHERLABEL" moet je de labels opgeven waar hij heen moet gaan.

Hoop dat het nu duidelijk is...

p.s. Haal wel de " weg rondom de variabele en de labels!
 
Laatst bewerkt:
Bij een NL versie de Y/N vervangen door j/n anders werkt het niet.
 
Bij een NL versie de Y/N vervangen door j/n anders werkt het niet.

Dat is dus niet waar, het werkt met Y/N ook wel, als de gebruiker dit ingeeft. Als je een beetje verstand van user input hebt kun je ook alle mogelijke opties (Y, y, n, N, j, J, Ja, Nee, Yes, No, Yep etc.) laten controleren om het gebruiksvriendelijker te maken, maar dat hoeft natuurlijk niet...
 
Dat is dus niet waar, het werkt met Y/N ook wel, als de gebruiker dit ingeeft. Als je een beetje verstand van user input hebt kun je ook alle mogelijke opties (Y, y, n, N, j, J, Ja, Nee, Yes, No, Yep etc.) laten controleren om het gebruiksvriendelijker te maken, maar dat hoeft natuurlijk niet...

Ik meende me dat te herinneren van uit het grijze verleden. Neem aan dat je visie korrekt is. Met excuses dan en dank.
Gr. Ton
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan best zijn dat het vroeger zo was, maar dit script vraag gewoon om user input, dit word opgeslagen in een variabele en die variabele word gecontroleerd op een bepaalde waarde...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan