Dos op volledig scherm ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Ik heb een wat oudere laptop gekocht en hier zit het bekende dos scherm probleem in. Wat is het probleem als windows opstart is het schermpje kleiner dus aan alle kanten een zwarte balk erom heen, alleen in windows volledig beeld. Maar keer ik terug naar dos of ik start een spel in dos op dan heb ik een kleiner beeld. Nu willen jullie me gaan vertellen beeld driver etc geloof die doet het goed. Waar ben ik naar op zoek is een programma dat ik vroeger heb gehad en in dos installeerde dat het beeld uitstrekte. Wie weet welk programma ik bedoel en waar deze is te downloaden want het is al een hele tijd geleden dat ik op een oudere laptop heb gezeten die dit probleem had vandaar dat ik vergeten ben welk programma dit nou ook weer was ??!!??

Alvast bedankt voor de reacties. :thumb:

Nee dit is niet de oplossing het is een porgramma dat je in dos start die het beeld uittrekt heb het jaren gebruikt maar ben de naam kwijt en de download link !;)

Er van uitgaand dat je windows xp hebt
zodra dos in je taakbalk verschijnt ga je met je cursor naar de taakbalk waar dos is verschenen dan wijs je dos en aan en klikt met rechtermuis knop er op dan druk je opties en kun je het bewerken

XP heeft geen dos.:confused:
Dat is een commandline interface.

Enne, dos werkt met/in VESA, niet met VGA drivers.

maar als die doet wat ik zie in mijn bovenstaande post kan die zijn venstergrootte gewoon aanpassen. Dat is ook wat de ts vraagt

Dat vraag ik dus niet vraag een programma dat je in je autoexec.bat kunt starten zodat de dosschermen meteen groter zijn al bij het opstarten van de laptop. Dit is dus een programma dat je installeerd onder dos. Maar hoe heet dit programma nou ook alweer. :confused:

Ik heb deze voor je gevonden, misschien heb je er wat aan.

Voor crt monitoren, kun in beide modi, het formaat aanpassen, en werkt dan in die modus, probeer dat ook eens in dos, op de laptop, nee heb je.

Paar dagen verder en helaas dit wat het ook niet. Ik weet dat ik de tool toen eens gedownload had op de asus site ?? Zoek nog verder maar misschien dat het nu iemand te binnen schiet en me kan helpen ! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan