Ikzelf heb een KIEN bingo programma gekregen die gebruikt word bij ons in het dorp voor de bingo op de tv.
Nu is dit gemaakt voor ms-dos en draait het fijnloos op win95 tot win2k.
Nu wilde ik dus dat het ook werkte op Windows 7.
Wat kan ik al, draaien en bijna alle functies gebruiken die er in zitten.
Wat kan ik niet, het printen van de kaarten.
Wat gebruik ik:
- Windows 7 Ultimate x64
- DOSBox Megabuild6
- WinPcap 4.1.2
Nu is er mij verteld dat je het programma kon veranderen door het te runnen en END of CTRL+Q te drukken waardoor er een commandline komt te staan.
Alleen ik kan nergens veranderen in het programma waar of hoe deze moet printen.
Als je kien.bat draait staat hier in welke printer hij moet pakken in het netwerk, dit werkt tot win2k en helaas werkte het niet in Dosbox onder windows 7.
Nu ben ik bang dat niemand verstand van ms-dos met de .prg files, maar misschien is er toch net iemand die iets meer hierover weet.
Het is verder geschreven in SharkBase 1.21, zelf kan ik hier 0,0 info op het internet vinden.
LINK voor Kien dos programma.
Ikzelf denk dat het er um in zit dat DOSBox niet als een computer in je netwerk zit.
Nu is dit gemaakt voor ms-dos en draait het fijnloos op win95 tot win2k.
Nu wilde ik dus dat het ook werkte op Windows 7.
Wat kan ik al, draaien en bijna alle functies gebruiken die er in zitten.
Wat kan ik niet, het printen van de kaarten.
Wat gebruik ik:
- Windows 7 Ultimate x64
- DOSBox Megabuild6
- WinPcap 4.1.2
Nu is er mij verteld dat je het programma kon veranderen door het te runnen en END of CTRL+Q te drukken waardoor er een commandline komt te staan.
Alleen ik kan nergens veranderen in het programma waar of hoe deze moet printen.
Als je kien.bat draait staat hier in welke printer hij moet pakken in het netwerk, dit werkt tot win2k en helaas werkte het niet in Dosbox onder windows 7.
Nu ben ik bang dat niemand verstand van ms-dos met de .prg files, maar misschien is er toch net iemand die iets meer hierover weet.
Het is verder geschreven in SharkBase 1.21, zelf kan ik hier 0,0 info op het internet vinden.
LINK voor Kien dos programma.
Ikzelf denk dat het er um in zit dat DOSBox niet als een computer in je netwerk zit.
Laatst bewerkt door een moderator: