Dos programma's in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

kukeleku

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Na het installeren van een DOS programma in XP werkt het programma wel, alleen in een half scherm. De eigenschappen staan al op "gemaximaliseerd" en "volledig scherm". Toch wordt alleen de bovenste helft van het scherm gebruikt.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Als het goed is, kun je bij eigenschappen, rechtermuisklik op het kader, voor een volledig scherm kiezen, opties, weergaveopties.

klopt, maar dan nog blijft het een klein scherm, wat ook niet groter te maken is.

kukeleku zei:
klopt, maar dan nog blijft het een klein scherm, wat ook niet groter te maken is.

Als ik het doe wordt er gevraagd of het alleen op het active venster toegepast moet worden, kies ik voor deze of voor altijd voor dezelfde naam, krijg ik een volledig scherm.

Misschien een beperking van de toepassing, eerst het dos scherm volledig maken, de toepassing opzoeken met de dos commando's en dan pas de toepassing openen, wil dat wel?

Wat ik soms toepas is het maken van een snelkoppeling van de applicatie. In de snelkoppeling is het mogelijk om te kiezen voor maximaal scherm.

Beste LangePier en JaapJvan Veen,

Beide opties helpen niet, helaas. Ook als ik ervoor zorg dat Dos in volledige schermmodus wordt opgestart, blijft het programma zelf maar de helft van het scherm gebruiken. En een snelkoppeling helpt niet.
Ook heb ik het geprobeerd met de compatabiliteitsmodus op Windows 95 te zetten, schermresolutie op 640x480, maar ook hiervoor geldt: helaas pindakaas!

Wie heeft de gouden hint??

Ikke niet, overigens kun je ook met de sneltoetsen alt enter, de volledige modus krijgen, maar wat ik zo over b.v. wordperfect lees, wie o wie gebruikt het nog, is dit progje op geen enkele mogelijkheid in full screen te krijgen.

Misschien nog met modulators, we zoeken verder.

kukeleku zei:
Beste LangePier en JaapJvan Veen,

Beide opties helpen niet, helaas. Ook als ik ervoor zorg dat Dos in volledige schermmodus wordt opgestart, blijft het programma zelf maar de helft van het scherm gebruiken. En een snelkoppeling helpt niet.
Ook heb ik het geprobeerd met de compatabiliteitsmodus op Windows 95 te zetten, schermresolutie op 640x480, maar ook hiervoor geldt: helaas pindakaas!

Wie heeft de gouden hint??

Maak snelkoppeling van DOS-scherm (Programma's, bureauaccesoires, opdrachtprompt). Klik rechts, kies eigenschappen, kies opties, zet volledig scherm en dan toepassen. Klaar is Kukeleku.

JaapJvanVeen zei:
Maak snelkoppeling van DOS-scherm (Programma's, bureauaccesoires, opdrachtprompt). Klik rechts, kies eigenschappen, kies opties, zet volledig scherm en dan toepassen. Klaar is Kukeleku.

Misschien moet je er eerst een pif van maken, ik ga het even uitproberen.

JaapJvanVeen zei:

Ik ben een sukkel de pukkel, een dos snelkoppeling IS een pif file.:o
Maare, ik heb geen dos programma's die niet in een vollediga modus willen, dus testen, ho maar, helaas.

Ik weet niet of je het doorhad, maar dit topic komt uit mei 2006...

Had het inderdaad niet door. Bril af, klein lettertype en dan lijkt de 6 toch wel veel op de 8.
Heeft me echter veel tijd gekost om dit probleem op te lossen en via google kwam ik o.a. hier terecht.

En het is trouwens wel DE oplossing. Geen extra programma nodig.
Dit wilde ik dus graag delen...

Excuus voor mijn goede bedoelingen :D

dosbox, en dan

Zag de berichtgeving over compleet scherm in Windows XP voor DOS Perfect Vieuw,
heb de DOS-Box gedowload, maar dan verder ??
Het programma staat nu op mijn computer, en nu, een file plaatsen, of programma in dezelfde map van PV zetten???

Kukeleku, hoe heb je het gedaan ??
Kan iemand mij daar mee helpen,

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan