dos-programma's in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

78anthal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Wie weet hoe ik een dos-programma onder windows kan laten werken.
Windows xp uiteraard.

Unlike some older versions of Windows, Windows XP doesn't contain an actual copy of the MS-DOS operating system in its underlying architecture. In other words, it isn't just a graphical shell plastered on top of DOS.

While this is good news for the stability of the system, it may very well be bad news for people still running DOS programs. Thankfully, however, Windows XP does emulate DOS and can run many DOS programs within a Window.

As a rule of thumb, if your DOS programs ran in Windows 2000 inside a desktop window, they will probably run in Windows XP with a bit of tinkering. However, if you are used to booting directly into DOS mode with nothing but a command prompt visible, and then launching your DOS programs with full access to every feature of DOS, you'll be sorely disappointed. Booting directly to DOS is no longer possible with Windows XP.

Bron: Computeruser.com

Groetjes,

Pieter

dos in xp

Ik heb de snelkoppeling aangepast als windows 95 compatibiteit en ingesteld als volledig scherm, toch wil het programma niet draaien onder xp?
Is dit de oorzaak van een oudere versie xp?
moet ik dan dos voor xp downloaden?

Voor zover ik weet geldt die compatibiliteit alleen voor Windows en niet voor DOS toepassingen.

Onder XP wordt DOS ge-emuleerd. Als je DOS XP niet wilt gebruiken kan je ook nog gewoon vanaf een boot-floppy DOS laden.

Kijk maar eens op www.bootdisk.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan