dos scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij krijgt bij het opstarten van W 98 een DOS scherm: "Beëindigd Autoexec". Nu hoeft ze het alleen maar weg te klikken, dus heel lastig is het niet.
Ik heb gekeken in de msconfig bij opstarten. Daar staat het niet. Ik heb in de systemedit gekeken bij de autoexec.bat. Daar heb ik weggehaald de zinnen:

C:\WINDOWS>keyb us,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys
C:\WINDOWS>

Nu resteert wat op bijgevoegd plaatje staat. Kan iemand mij helpen?

sgrav000

Laatst bewerkt:
bijlage DOS scherm

Ik wilde iets aan het plaatje wijzigen, heb het plaatje verwijderd maar toen stond "bijlage toevoegen" er niet meer. Vandaar dit nieuwe scherm met de bijlage:

Bijlagen

• dosscherm.jpg
    dosscherm.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 47
Dos

Dit staat er bij mij in de Autoexec.bat:

SET BLASTER=A220 I7 D1 H7 P330 T6
SET SBPCI=C:\SBPCI
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850

En dit in de Config.sys

DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=031,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys

Misschien heb je wat aan..........

Groetjes

DOS scherm

Dank voor je reactie.

De computer werkt verder prima. Dus kennelijk staan in de Auto Exec Bat en de Config Sys de goede dingen. Maar hoe krijg ik het zover dat het schermpje niet wordt opgestart?

sgrav000

opgelost

Er bleek in het scherm een selectiemogelijkheid te zijn:
"venster afsluiten bij het beëindigen". Het DOS-venster verschijnt nu nog wel maar sluit zichzelf ogenblikkelijk af.

sgrav000

Als je dat zinnetje kunt vinden moet je het woord "echo" weghalen (meen in mij te herinneren uit het Dos programmeer tijdperk) Echo laat meldingen op het scherm zien.

Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen,want het is al zo lang geleden:D

Inderdaad ja, echo off. Nu weet ik het weer. Ik hoop dat dit de topicstarter kan helpen.:) Dus niet echo weghalen, maar voor het zinnetje echo off typen.

echo off

Dank voor alle meedenken. Het probleem is voor de kennis opgelost. Maar meegaand met jullie, ik ben geen programmeur, waar zou ik die topicstarter kunnen vinden (noch in de autoexec.bat noch in de confyg.sys zag ik hem staan) en als ik hem al vind hoe moet ik dan "echo off" inbrengen d.w.z. hoe moet de opdracht er uit zien na het inbrengen van "echo off", dus heel letterlijk, met spaties en al.

sgrav000

Als je het zinnetje vind die je niet meer wilt zien moet je die file waar hij in staat bewerken. Dat kan ook in Windows. Dan moet je het bestand "bewerken". Je typt letterlijk voor het zinnetje:

Echo off en dan staat hier het zinnetje.

Daarna doe je bestand opslaan.

Vreemd dat het zinnetje niet in de autoexec.bat voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan