Dos scherm na verwijdering xubntu 12.04

• Onderwerp starter Onderwerp starter dwvs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dwvs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2012
Hallo,

Dan hier maar de vraag stellen want op het ubuntu forum kom ik er niet uit. Wat is het geval..... Twee dagen geleden heb ik op een netbook getracht ubuntu 12.04 te installeren. De installatie gaf geen probleem en gaf van het eerste moment het dualboot scherm aan. Kies Windows 7 of Ubuntu.
Wat blijkt is dat bij het gebruik van unbunto je alleen een half beeldscherm hebt. Dit probleem is bekend bij ubuntu en komt vanwege een manco in de gma500 videokaart.

Oke, deinstallatie ubuntu. Opstart, gaat naar ubuntu maar die is er niet meer! Ook alle andere mogelijkheden bekeken maar geen spoor van ubuntu meer te bekennen. Nu, opstart, shift en kom dan in een soort dos-scherm (GNU GRUB) te recht waar ik een keuze moet maken: ubuntu, ubuntu in safe mode, memmory test, window 7. Wanneer je dan windows 7 aan wijst start window wel gewoon.

Nu mijn vraag: hoe kom ik van die extra poespas af en hoe kan ik windows gewoon starten via de aan / iut knop zonder eerst door allerlei schermen te worstelen.

PS. Heel erg technisch ben ik niet. Niet dom maar ga er van uit in je antwoord dat ik niet zelf kan nadenken. Dus als iemand raad weet schrijf het dan stap voor stap op. Thanks!!

Je moet een Windows 7 schijf hebben en daarvan moet je opstarten. Wat je dan doet: Je stopt de Windows 7 CD erin en start daarvan op. Even wachten... Taal maakt niet uit. Links onder op 'Repair your computer'. Even wachten... Druk next. Druk op 'Command Prompt'. Typ

bootrec /fixboot

bootrec /fixmbr

Nu kruisje en start de computer opnieuw op en voila! Geen Grub meer!

Suc6!

Laatst bewerkt:
Je moet een Windows 7 schijf hebben en daarvan moet je opstarten. Wat je dan doet: Je stopt de Windows 7 CD erin en start daarvan op. Even wachten... Taal maakt niet uit. Links onder op 'Repair your computer'. Even wachten... Druk next. Druk op 'Command Prompt'. Typ

Hallo Bassie9. Zal eerst mn cd moeten overzetten op een usb. Zit in het netboookje namelijk geen cd. Ga het in iedergeval proberen. Thnx!

Nu kruisje en start de computer opnieuw op en voila! Geen Grub meer!

Suc6!

Hallo Bassie9. Zal eerst mn cd moeten overzetten op een usb. Zit in het netboookje namelijk geen cd. Ga het in iedergeval proberen. Thnx!

Dat overzetten op USB, daar kan ik je niet bij helpen. Ik weet namelijk niet hoe dat moet:confused:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan