dos scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

javo

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Berichten
317
Toch nog een vraagje.

Na het formatteren en het maken van een partitie, komt voor het opstarten een soort dos scherm te voorschijn waar ik moet kiezen tussen w/xp wn windows, terwijl ik als besturingsprogramma allen w/xp heb.
Hoe krijg ik dit weg, zodat w/xp direkt opgestart wordt.

javo
 
De boot.ini aanpassen die meestal onder de root staat.

Als je maar 1 OS gebruikt, moet het er zo ongeveer uit zien (met het verschil natuurlijk dat ik W2K heb).

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
 
bedankt killer_boots,

bij mij ziet het er zo uit:
[boot loader]
time out = 30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)="microsoft windows xp professional"/fastdetect
C:\ = "microsoft windows".

Weet jij misschien wat ik daar aan kan veranderen?

javo
 
Mmmm...

Zier er eigenlijk op het eerste zicht goed uit. Je hebt 1 harde schijf met maar 1 partitie he. Wat dus gelijk is aan bootpartitie en systeempartitie.

Mocht dat niet zo zijn moet je hier eens effe opschrijven
 
C:\ = "microsoft windows".


dit zal je eruit moeten halen

groet
Harmen
 
Open boot.ini in je kladblok en verwijder de desbetreffende regel. Terug opslaan en 't is voor mekaar.

Mvg.
 
voordat je boot.ini opent even naar de eigenschappen gaan en het vinkje read only of alleen lezen weg halen vervolgens boot.ini openen en dan de regel weg halen......klik op het kruisje om te sluiten dan vraagt ie je of je de verandering wil opslaan dan kies je voor ja....



groetjes
Harmen
 
Laatst bewerkt:
Als je niet zeker bent, kun je beter eerst een backup maken, want in boot.ini kun je veel om zeep helpen (met als gevolg dat er niets meer gebeurt, .... dan heb je natuurlijk ook geen last meer van dat opstartscherm ;) )
 
Sorry , ik was even weg, maar ik ga het proberen.

javo
 
de eigenschappen van boot.ini.

Dus op boot.ini Rmuis en dan de eigenschappen. Want ik neem aan dat je wel geprobeerd had om de regel eruit te halen maar dat dit niet gelukt was. Als je het zo doet moet het lukken........


succes
Harmen
 
Hoewel ik de eigenschappen niet kon vinden( het was niet nodig) is het mij, dankzij dit forum,gelukt.
EEN IEDER BEDANKT VOOR DE MEDEWERKING.

javo
 
Top !


ben blij dat we hebben kunnen helpen.......


groet
Harmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan