(dos)setup kan geen vaste schijf stations vinden

• Onderwerp starter Onderwerp starter raf83
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

raf83

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
ik heb een computer waar ik windows vista op wou installeren, maar in dos kom ik er niet aan toe om vista erop te zetten. (de oude versie van windows xp kan ik al helemaal niet meer te pakken krijgen want er zit nieuw moederbord in)
Er zit één (160gb) HDD van maxtor in en die zie ik in de eerste schermen wel langs komen, maar in de installatieschermen van vista komt de melding "Setup kan geen vasteschijf stations in uw computer vinden".
Na langer onderzoek blijkt idd dat er geen letter aan de HDD gekoppeld zit en heb al het één en ander via 'ultimate boot disk' geprobeerd, maar krijg niet (bv letter C:) gekoppeld aan HDD.
In dat scherm van vista kun je ook bladeren voor stuurprog's om een station te installeren, maar pogingen via zowel moederbord cd & maxblast 4.0 (maxtor's eigen prog) zijn al mislukt.
Weet iemand hoe ik toch mijn HDD kan koppelen aan bv C:/ ??
Misschien weet iemand waar ik wel de goede driver voor de maxtor 6v160e0 HDD kan vinden, die vista pakt en installeert?

Alvast bedankt!

Misschien moet je eerst windows xp proberen. Daar kan je makkelijk een partitie maken. Na het formateer gebeuren sluit je pc af en doe de setup van Windows Vista. Het moet wel werken. Vista is een beetje moeilijker.. Hij vraagt alleen naar de schijf. Maar als ik me niet vergis moet daar ook een nieuwe partitie staan. Maar kijk daar even naar.

Andere reden kan zijn dat je via bios je hdd beveiligd. Het kan ook zijn dat je hdd niet als hoofd is ingeschakeld. Dat wil zeggen dat op je hdd een kleine rare ding zit dat je kunt uithalen. Meestal staat het ook op de hdd waar je het moet plaatsen.

Als je er nog steeds niet uitkomt schrijf me dan terug :rolleyes:

DarkBladeX

Bedankt voor je antwoord!
Helaas nog geen oplossing: Ik heb zowel windows XP & vista allebei geprobeerd, bij beide installatieprogramma's vindt ie geen partities en HDD's. (Bij vista zie ik ook geen nieuwe partities staan)
Ook de verschillende jumper settings heb ik geprobeerd, maar ook dat helpt niet.

Waar zou ik in de bios kunnen zien of de harde schijf beveiligd is?
En heb je misschien een idee waar ik handmatig die maxtor 6v160e0 driver vandaag kan halen, en die bij vista dmv van 'bladeren' kan selecteren?

Wederom alvast bedankt!

windows xp pro setup

hoi allemaal ik heb het zelfde probleem ,met het installeren van windows xp krijg ik dit voor mijn kiezen.
Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.
zorg ervoor dat de schijven zijn igeschakelt op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.
U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikantgeleverd diagnostisch programma of installatie programma uit te voeren.
Setup kanniet doorgaan.

computer intel(r)
celeron(r) cpu 2.40ghz
kloksnelheid 2.39ghz 150gb
fijtsi siemens scaleo 800s
snr:3505440001
prod-nr830018743

wat gegevens van de computer.
wat moet ik precies in de bios dan veranderen?

grmarco

Sata???

Harde schijf aangesloten via SATA?

Als dat zois kijk in de BIOS of de SATA instellingen correct zijn (niet RAID).
Anders heeft de installatie cd/dvd geen drivers voor de SATA op dit moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan