DOS-tekst kopiëren en plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicodemus

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2005
Hallo,

Als ik via UITVOEREN het commando CMD geef, dan kom ik in het zwarte DOS-venster. So far so good.

Als dan bijvb het commando ipconfig /all intik en ik wil deze informatie kopiëren, dan loopt het fout.

Ik doe dus rechtermuisklik op het zwarte scherm. Dan krijg ik een grijs, pinkende cursor te zien. Deze kan ik verslepen en zo een 'witte' selectie maken. Daarna gebruik ik de toetsencombinatie Ctrl+C om daarna naar kladblok te gaan en Ctrl+V te gebruiken. Resultaat? NIETS! Hij plakt gewoon niets? Allé, hoe kan dit nu?

Nicodemus

In het dosvenster klik je rechtsboven op het c:\ icoontje en dan kies je voor bewerken.

Kies dan markeren en je kunt alles selecteren. Om het dan in het geheugen te krijgen doe je geen ctrl c maar druk je simpelweg op enter en dan plakken in kladblok

Je kan ook het stuk tekst selecteren met je linkermuisknop en dan zodat het in grijze blokken komt te staan en dan op enter drukken.
Dan ga je naar je kladblok en doe je CTRL+V :)

Geplaatst door Paintje
Je kan ook het stuk tekst selecteren met je linkermuisknop en dan zodat het in grijze blokken komt te staan en dan op enter drukken.
Dan ga je naar je kladblok en doe je CTRL+V :)

Als ik in DOS met linkermuisknop bezig ga krijg ik niets geselecteerd hoor..

Geplaatst door Nicodemus
Hallo,

Als ik via UITVOEREN het commando CMD geef, dan kom ik in het zwarte DOS-venster. So far so good.

Als dan bijvb het commando ipconfig /all intik en ik wil deze informatie kopiëren, dan loopt het fout.

Ik doe dus rechtermuisklik op het zwarte scherm. Dan krijg ik een grijs, pinkende cursor te zien. Deze kan ik verslepen en zo een 'witte' selectie maken. Daarna gebruik ik de toetsencombinatie Ctrl+C om daarna naar kladblok te gaan en Ctrl+V te gebruiken. Resultaat? NIETS! Hij plakt gewoon niets? Allé, hoe kan dit nu?

Nicodemus

In het dos-venster inbrengen

ipconfig /? > ipconfig.txt

De informatie komt dan in ipconfig.txt die je daarna gewoon kunt bewerken. Gaat dus met alle bewerkingen die output moeten opleveren

Geplaatst door XP_PC

Als ik in DOS met linkermuisknop bezig ga krijg ik niets geselecteerd hoor..

Tja zou kunnen dat het niet werkt bij je, kan een voorkeur instelling zijn, als je bovenaan het venster op de balk gaat staan en je doet rechtermuis > eigenschappen,
dan staat er bij mij bij opties voor bewerken : Modus snel bewerken en Invoegmodus aangevinkt.

Ook kan je dan dingen in het dos venster terug plakken door 1 maal op je rechtermuisknop te drukken in het venster, gaat sneller dan bewerken en plakken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan