Dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi,

We hebben een nieuwe laptop, maar hier moet ook DOS op komen te staan.
Op de oude laptop was dit geen probleem we hadden een boot cdtje met Dos 7.1 en die kon je zo installeren.
Deze laptop doet dit niet, krijg Dos niet geinstalleerd :confused: op internet gezocht maar nog niet echt de opllossing gevonden.
Het probleem zit in de harddeschijf deze is sata en bij de oude was het IDE.
Hoe kan ik toch DOS weer op een makkelijk manier weer aan doen krijgen, weet dat die op de eerst stuk van je harddisk moet staan dit is ook al zo ingedeeld.

Alvast bedankt,

Nathalie

Ik betwijfel of dit gaat lukken.
DOS is zo .......... primitief en heeft ook beperkingen voor wat betreft herkenning van hardware.
Waar hebt je het eigenlijk voor nodig.

CrashPuppy

Volgens mij zou het wel moeten kunnen, maar dan moet je dos op een aparte partitie installeren die ook nog eens de eerste partitie op de schijf is.

Veel makkelijker is om een dos emulator zoals DOSBox te installeren. Kijk maar eens op http://www.dosbox.com/.

Dos partitie moet FAT16 zijn en maximaal 2 GB, Je zal dus je harddisk moeten herpartitioneren. Het zou ook moeten werken met SATA drives.

Maar waarom draai je dos gewoon niet als Virtual PC, download MS virtual PC bij microsoft en installeer dos in een virtual machine. Dat werkt perfect.

Het gaat er inderdaad maar net om waarom je DOS wilt installeren. Het grote voordeel van zo'n emulator vind ik dat je er ook de 'snelheid' van je virtuele CPU mee kunt instellen, zodat de oude DOS spelletjes op normale snelheid kunnen draaien :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan