dos64.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
In mijn - verder schone - hijackthis lijst staat het volgende item: 04 - HKLM\..\run:[dos]dos64.exe .
Er is bijna niets over te vinden in Google, alleen een verwijzing dat hijackthis 'm kan gaan fixen.
Dit ga ik ook doen maar mijn vraag is waar dit bestand vandaan komt.
Ik vind geen verwijzingen in windows/system32.
Ook scans met adaware, spybot, mijn virusscanner (AVG) en housecall leveren geen nadere info.
Wie weet hiet iets meer over?
Tnx in advance.

Hoi, Gezina.
Ja die had ik gezien...
Is het zo gegaan dat ik die trojaan heb verwijderd en dat de opstart is blijven staan?
Hoe dan ook, bedankt voor je reactie!

Dat is te lezen op de site wat betreft het proces beeindigen en verder:

Removing Autostart Entries from the Registry

Removing autostart entries from the registry prevents the malware from executing during startup.

Open Registry Editor. To do this, click Start>Run, type Regedit, then press Enter.
In the left panel, double-click the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>
Windows>CurrentVersion>Run
In the right panel, locate and delete the entry:
dos = dos64.exe
Close Registry Editor.

NOTE: If you were not able to terminate the malware process from memory as described in the previous procedure, restart your system.
Additional Windows ME/XP Cleaning Instructions

Al gescand in veilige modus en van tevoren System restore uit en na de scan weer aan?

Toch denk ik dat Hijack This ook een prima optie is! :)

Ik heb al die aanwijzigingen nagelopen in de hoop erachter te komen hoe dat ding is binnengeslopen.
Fixen met hijackthis is natuurlijk het eenvoudigst, maar ook daar geeft de startuplist van pacman ( of is't Merijn nu?) niets over dos64.exe .
Helaas, hij is wel verwijderd maar hoe ie erin is gekomen zal wel een raadsel blijven....
sad.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan