dosbox uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.

whatnames

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
99
Ik zou graag een dos kasboekprogramma willen draaien op mijn macbook. Daar heb ik een cd van die ik al jaren gebruik. Het advies dat ik kreeg was om dosbox te installeren. Ik snap dit programma totaal niet, waarschijnlijk is dat mijn leeftijd(70):(
Zou iemand mij eens echt zeer eenvoudig kunnen uitleggen hoe dat werkt? Ik zou er erg mee geholpen zijn. Volop gegoogeld maar niks van begrepen/

alvast hartelijk dank
 
uitleg dosbox

bedankt voor de snelle reaktie, echter mijn engels is maar zeer sumier. Hoe werk ik met een cd? het voorbeeld in de uitleg hierboven gaat uit van windows en ik wil het gebruiken in mac.
als ik dosbox opstart en ik zie de prompt z:/ wat moet ik dan doen?
 
Een andere oplossing is het programma Parallels te verkrijgen, er zijn vast mensen in je buurt die dit kunnen verzorgen. Op Parallels kunt u dan windows installeren en in windows kun je dat dos kasboek programma weer draaien. Nu weten we alleen niet wat voor Mac u heeft. Parallels draait niet op de wat oudere modellen Mac.

Grtjs Jarno jjw
 
uitleg dosbox

Ik heb ook windows geinstalleerd op mijn macbook 13 inch ongeveer 2 jaar oud. zowel virtual box als ook dosbox krijg ik de cdrom van pfn niet geinstalleerd. Ik heb alleen maar ouderen als buren dus die kunnen mij ook niet helpen .
 
Hoe heet dat kasboek programma? Misschien als ik het zie dat ik je verder kan helpen.
Het programma is voor Windows bedoeld of echt voor een MS DOS omgeving, daar zit nog al wat verschil in. Nu kun je onder Windows nog wel wat MS DOS programma's draaien maar omdat u het over een cd hebt ga ik er een beetje van uit dat het niet voor MS DOS is bedoeld.

Grtjs Jarno jjw
 
Ik heb een cd van Easy Disk waarop PFN exe. Het is een dos programma welke in windows kan draaien.
 
Hoe groot is het bestand? Is het 1 bestand? Ik bedoel hiermee dat je het dan eventueel zou kunnen mailen naar me als ik je mijn adres geef. Maar dan moet het bestand niet te groot zijn. Kun je dit nakijken?
Wel vreemd, als je windows hebt opgestart dan de cd in de macbook stopt en met de Windows verkenner naar de cd gaat en het bestand 2x aan klikt zou hij moeten openen.
Ik begrijp uit je verhaal dat dit dus niet werkt?

Grtjs Jarno jjw
 
uitleg dosbox

Het is een cd met het programma welke je moet installeren. Dat lukt dus niet
 
Even voor mijn duidelijkheid, u start windows, plaatst de cd en probeert dan vanaf die cd het programma te installeren? Wat voor melding komt er bij het proberen hiervan?

Grtjs Jarno jjw
 
uitleg dosbox

Het installeren via de cd rom lukt en ik kan er dan mee werken. Maar...als ik later het programma via exe wil opstarten krijg ik de melding: invalid directory control your piffile en kom ik dus niet in het programma
 
uitleg dosbox

Als aanvulling: als ik de cd op de laptop van mijn vrouw installeer kan ik prima met het programma werken. Wat kan dat zijn? Misschien toch dat het ligt aan de mac?
 
Ik kan me heel moeilijk een beeld vormen van het probleem, bij mij werken alle applicaties perfect onder windows zowel op de iMac als op de Macbook.
Ik neem aan dat als het eenmaal geïnstalleerd is dat je het wel via windows opstart?

Misschien toch op zoek naar een ander software pakket. Das niet altijd fijn als je iets gewend bent. Ik kom het programma ook nergens tegen dus kan niet zelf proberen.
Hoe heet het precies? We willen namelijk nog niet opgeven toch.

Ik kwam wel dit --> http://www.kasboeksoftware.nl/ <-- tegen, misschien dat hier wat anders voor u tussen staat.

Grtjs Jarno jjw
 
uitleg dosbox

Helaas kom ik niet verder en ga op zoek naar een andere oplossing.
 
Das heel vervelend, jammer dat we je niet hebben kunnen helpen.
Ik hoop dat je een passende oplossing vind.

Grtjs Jarno jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan