Dossiernummer toevoegen aan mijn emails (outlook 2013)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ro_mien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo,

Ik wou graag weten of er een optie bestaat om een kenmerk toe te voegen aan mijn emails?
Even duidelijker : ik maak voor elke prijsaanvraag die hier binnen komt een dossier aan met specifiek dossiernummer.
Het zou heel handig zijn, moest ik in mijn outlook 2013 voor elke mail die binnen komt, daar het desbetreffende dossiernummer kunnen ingeven.
Enkel voor mijzelf, dus de persoon die de mail ontvangt hoeft dit niet persé te zien.

Ik heb geen kennis van Acces en een minimale kennis van excel indien ik met macro's, formulieren... zou moeten werken.

Alvast bedankt voor de hulp !

Hoi,
Je vraag is vrij onduidelijk. De prijsaanvraag die binnenkomt is dat een gewone mail, of via een invulformulier op uw website, of pdf of dergelijke als bijlage. Je maakt dan een dossier aan, hoe via excel, word, etc. Hoe word je dossiernummer opgebouwt. (zoiets als 2015d01 bv). Heb je een voorbeeld (zonder gevoelige informatie).

Greetz

Mijn prijsaanvragen komen telefonisch of per mail binnen (in een gewone standaardmail).
Voorbeeld :
"Hallo, ik ben op zoek naar 5 kg hondeneten, kan u mij hiervoor een prijs geven?"

Ik maak een dossiertje aan in mijn programma FileAmigo (klant, aanvraagdatum, product, hoeveelheid en een volgnummer).
Dus zo heb ik een overzicht van al mijn prijsaanvragen. Het volgnummer bestaat uit 4 cijfers (voorbeeld 4115)

Image1.jpg

Dus je ziet die mails wel ondanks dat ze naar een anders adres worden gestuurd? Of stuur je ze door?

Wat dat nummer betreft kan je het ook anders doen.
Het is simpel om met een stukje VBA in Outlook het unieke ID van een mail op te halen. Deze kan je opslaan bij het dossiernummer in FileAmigo in het veld Bestellingreferentie. Die kan je dan ook weer met dat nummer terug vinden in Outlook als daar ook weer in VBA een zoekschermpje voor wordt gemaakt.

Nee, dat is het niet...

Dit is eigenlijk exact wat ik zoek...
http://www.process-it.nu/microsoft-office/mail2folder
Zie het titeltje : Kenmerk toevoegen en mail verwerken

Deze optie is voor e-mailberichten waar nog geen kenmerk in het onderwerp is opgenomen. Standaard geeft u handmatig bij het opstellen van een e-mailbericht een kenmerk in het e-mailonderwerp. Dit toevoegen van een kenmerk gaat automatisch als een nieuw e-mailbericht wordt aangemaakt terwijl de Outlook map met [kenmerk] is geselecteerd in plaats van Postvak IN.

Met de optie “Kenmerk toevoegen en mail verwerken” wordt;

bij de geselecteerde e-mailberichten het ingegeven kenmerk tussen [blokhaken] in het e-mailonderwerp opgenomen. Indien er gebruik wordt gemaakt van ‘voorloop’ karakters, aangegeven in de Instellingen, moeten deze hier niet worden ingegeven.
image21
de geselecteerde e-mail verwerkt volgens hoofdstuk “Automatisch verwerken van binnenkomende en uitgaande e-mailberichten”.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan