Dossiernummers creëren met Jaarnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefaan81

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Ik heb een access bestand aangemaakt waarbij ik dossiernummers aan een database wil toevoegen.

Alle dossiers worden opgemaakt volgens een model dat begint met het jaartal gevolgd door een autonumeriek nummer. Zo zitten we bv. vandaag aan het dossiernummer 07.0044.
De eerste 2 cijfers stellen dus het jaartal voor, gevolgd door een "punt" als scheidingsteken en vervolgens opeenvolgende nummers bestaande uit 4 cijfers.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze cijfers via de functie "notatie" en "invoermasker" meteen op het scherm komen bij het maken van een nieuwe record? Zover ik weet kan je de gegevenstypes "datum/tijd" en "autonumeriek" niet met elkaar combineren.

Moet hij elk jaar opnieuw beginnen met tellen? Of mag dat doorgenummerd worden, bijv 31-12 is nr 900 dan 01-01 bijv 901 OF 1?

Ai ja dat was ik er vergeten bij te vermelden. Dat zal het ook extra moeilijk maken, vrees ik.

Ik ben bang dat autonummering na korte tijd alreeds niet meer opeenvolgend zal zijn, omdat bij het verwijderen van records de daarvoor gebruikte nummers verdwijnen en niet opnieuw gebruikt kunnen worden!
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan