.dot bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieno1988

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist office 2007 geïnstalleerd en krijg een foutmelding als ik een Word wil openen. Ik heb vroeger ook al is een x office 2007 gehad, maar het beviel me toen niet en toen heb ik office 2003 er weer opgezet. Als ik tegenwoordig word 2007 open dan krijg ik 3 foutmeldingen achter elkaar. De eerste is bij het openen van een docx bestand. Dit krijg ik niet als ik word los open:

"De opdracht is niet beschikbaar omdat er een dialoogvenster is geopend. Klik op OK en sluit vervolgens alle geopende dialoogvensters om door te gaan. (ik kan alleen op OK klikken).

Dan is dat venstertje weg en achter dat venstertje komt het volgende venstertje met als titel "Bestandsconversie - ~gwWinNE.dot Dit is dat scherm wat je ook krijgt als je bijv. een .pdf bestand wilt openen met word... Dit scherm heb ik al wel vaker gezien. Er staat: "De codering selecteren waarmee het bestand kan worden gelezen. Tekstcodering:
Windows (standaard) MS dos Andere codering (daarnaast een rijtje met arabisch, vereenvoudigd chinees, unicode etc etc etc....

Daaronder een voorbeeld vak, soort van halfleeg tekstvak met daarin:

*Martijn
*\APA.XSL MS
Gothic "en dan nog wat vage tekens"
___

Ik kan hierbij op OK of annuleren drukken, druk ik op OK dan krijg ik:

De invoegtoepassingsjabloon is niet geldig. (C:\Users\Martijn\...\~$gwWinNE.dot

Als ik dan op OK druk, dan eindelijk opent hij het gewenste bestand pas...

Ik heb wel een klein vermoeden waar het aan kan liggen evt en dat is dat alle .dot bestanden bij mij, geopend kunnen worden met word. Ik bedoel hiermee dat het volgens mij hoort te zijn dat als je op een .dot bestand dubbelklikt, dat een .dot bestand niet standaard automatisch gekoppeld is aan Word, maar bij mij hebben alle .dot bestanden het word logo, omdat ik vroeger een x dat per ongeluk had gedaan... Ik weet alleen niet hoe ik dat weer weg kan krijgen... Of hebben julllie nog andere oplossingen? Alvast hartstikke bedankt! Ik denk ook niet dat Office verwijderen en weer opnieuw installeren een optie is... Alleen format c is een optie, maar dat gaat ook weer gelijk zo ver...

UPDATE: ik heb in regedit proberen in de .dot bestanden het te ontkoppelen aan Word. Dit is gelukt, maar helaas niet met het gewenste resultaat. Krijg nog steeds precies dezelfde foutmelding...

Laatst bewerkt:
Verplaats dat C:\Users\Martijn\...\~$gwWinNE.dot bestand eens uit die map.
Ziet er uit als óf malware, óf als een mislukte/kapotte Word-sjabloon.

We horen wel of dat wat goeds oplevert.

Tijs.

allereerst hartstikke bedankt voor je reactie! Ik heb gezocht maar hij kan het bestand niet vinden, misschien staat hij wel niet meer op m'n computer en heb ik die juist nodig. Kan iemand kijken of hij/zij hem nog wel heeft en hem evt naar mij mailen? met de locatie waar hij hoort, of weet iemand een link waar ik die file kan downloaden, want op internet kan ik niks vinden.

Gr.
Tieno

Wat staat er dan wél in die map?

Overigens kun je altijd het volgende proberen:
Dubbelklik Word2007 met de Ctrl-toets erbij vastgehouden
Er wordt dan gevraagd of je Word in Veilige modus wilt opstarten. Doe dat.
Open dan een bestand via het Openen knopje, en kijk of je die wél goed in beeld krijgt.

Tijs.

Wat staat er dan wél in die map?

Overigens kun je altijd het volgende proberen:
Dubbelklik Word2007 met de Ctrl-toets erbij vastgehouden
Er wordt dan gevraagd of je Word in Veilige modus wilt opstarten. Doe dat.
Open dan een bestand via het Openen knopje, en kijk of je die wél goed in beeld krijgt.

Tijs.

Ik weet niet wat er in de map staat, want ik kan niet goed herleiden waar het bestand staat, omdat het onvindbaar is/ hetstaat niet meer op m'n computer. Nogmaals, kan iemand ff kijken of hij het heeft en ff sturen... Ik weet dus niet welke map het is..

En dubbelklikken met ctrl lukt ook niet...(bij mij gaat hij dan niet starten in veilige modus), heb windows vista...

HOi,

Het document is gebaseert op een sjabloon dat - in elk geval in 2007 - niet wordt herkend.
Wat je kan doen is het volgende.
Je zorgt dat je (na de kennelijke foutmeldingen) het document uiteindelijk nog een keer geopend hebt.
Selecteer nu de hele inhoud (Ctrl-A) en kopieer (Ctrl-C)
Open in 2007 een nieuw document.
Druk daarin eenmaal op Enter
Plak de zojuist gekopieerde inhoud (Ctrl-V)
Sla het document op als ...
'97-'03 document. Dus met de extensie .DOC inplaats van .DOCX
Wanneer je het daarna opent, heb je de foutmeldingen w.s. niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan