dotjes via HTML-pag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Ik heb een HTML-pagina, daarop wil ik een hyperlink naar een een sjabloon van WordXP. Wanneer een gebruiker klikt op de hyperlink dan moet het volgende gebeuren. Word moet geopend worden en op basis van het sjabloon moet het document worden gemaakt.

Nu heb ik het zo, Word XP wordt in de browser getoond en het dotje zelf wordt geopend en dat is nu precies wat ik niet wil!!

Iemand hier ervaring mee?

1. Geen ervaring mee.

2. Meedenken ben je misschien ook blij mee.

2a. Door je verhaal is duidelijk dat een link het opgegeven object opent. Als je nu verwijst naar een 'tussendocument' en in dat document een AutoOpen-macro verstopt die het bedoelde sjabloon opent? Je zit, in mijn redenering, dan in Word en in die omgeving wordt de extensie DOT wel herkend.

Hallo femda,

Je verhaal is inderdaad een oplossing maar om nu voor 2000 sjablonen een tussendocument te maken lijkt mij toch met de huidige techniek een erg omslachtige oplossing. JE zou denken dat in kunt stellen dat een dotje op een bepaalde manier verwerkt wordt.

Maar ik heb heb het nog niet gevonden. Ieder geval bedankt voor je reactie!!

Hai J, :D

Nou ik weet waarschijnlijk nog minder van websites als Frits maar ik denk even mee!

Volgens mij denk je verkeerd als je een template wilt gebruiken.

Dit is volgens mij niet nodig.
Je moet ipv een template/sjabloon gewoon een document gebruiken. (*.doc)

Bij het drukken op de hyperlink wordt het document (*.doc) naar de server geladen (KOPIE daarvan) en deze kun je vervolgens bewerken.

Als je dan Menu bestand kies zie je volgens mij dat Opslaan uitgeschakeld is en je alleen de keuze hebt voor opslaan als. (om dit document dus lokaal op te slaan)

Volgens mij is hiermee het probleem opgelost.

Zou zeggen test het eens! :thumb:

Hallo,

Bedankt voor het meedenken.

Ik wil zo wel in Word als via Intranet onze huisstijl kunnen activeren. Het zijn nu allemaal dotjes omdat je zo de originele dotjes niet kan oveschrijven omdat er op basis van een sjabloon een nieuw document wordt gemaakt. Ons hele huisstijlsysteem is gebasseerd op dotjes, zoals het hoort. Je kunt ze alleen via Word goed opstarten en dat is nog jammer. Ik wil onze gebruikers ook via Intranet hun keuze kunnen laten maken.

Hai J, :D

Even over "zoals het hoort":
Inderdaad zo hoort het in MS Word! Helaas is MS Word bedoeld om word documenten te bewerken (o.a.)

Een webbrowser is in eerste instantie bedoeld om bestanden te downloaden.

In tweede instantie is deze bedoeld om de bestanden welke hij kan weer te geven. Is dit dus een Word (*dot) bestand dan zal hij deze als *dot inladen en tonen in de browser. (en ook alleen maar als WORD op de pc is geïnstalleerd)

Vergelijk het maar met de bestand openen dialoog.

Ik ben dus bang dat een Low-tech oplossing niet gaat lukken.

Waar jij eigenlijk naar moet zoeken is iemand die een stukje script in jou website (Java of zo) in kan bouwen welke een Word object maakt en vanuit daaruit een nieuw document oproept op basis van een sjabloon. (Wat geïnstalleerd is op een lokatie waar de gebruiker bij kan/verwezen is)

Helaas ken ik geen Java Script of HTML, maar wel VB/VBA en Windows Scripting Host

Zo ziet het er in script uit: (nou nog iemand vinden met de Java oplossing)
Code:
Dim oApp
Dim sMsg

On Error Resume Next

Set oApp = GetObject(, "Word.Application")

If Not TypeName(oApp) = "Empty" Then
    sMsg = "Wrd Runs"
 Else
    sMsg = "No Run"
 End If

If sMsg = "No Run" Then
    Set oApp = CreateObject("Word.Application")
 End If

oApp.Documents.Add "C:\Documents and Settings\Admin\Application Data\Microsoft\Sjablonen\jvsoest.dot"
     oApp.Visible = True

Set oApp = Nothing

Succes! ;)

Laatst bewerkt:
Hallo alle reactoren (mensen die reageren),

Het ziet er inderdaad naar uit er script aan te pas komt.

Als VBA-er moet dat wel lukken. Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan