Downgrade naar W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aronetic

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2015
Beste mensen,

Ik draai sinds ik mijn laptop heb gekocht op Windows 8 (draai nu op 8.1) en ik vind het verschrikkelijk.
Kan maar niet wennen en wil niets liever dan downgraden naar Windows 7.
Ik heb al even onderzoek gedaan maar ik ben niets wijzer geworden.
Kunnen jullie mij hierbij helpen? Is het bijvoorbeeld überhaupt mogelijk?
Ik heb al een kopie van mijn belangrijke bestanden, verder mag alles weg!

Mijn laptop is een Acer Aspire v5-552, en heeft geen discdrive, met CD's of DVD's kan ik dus ook niets.

Alvast hartelijk bedankt!
- Aron

Ik zou je een isl kunnen sturen nu digital rivers down is. Dan moet je met rufus, een programma, de iso op een usb disk zetten. Heb ge ook een windows 7 home premium code?

Ok, doorgaans werd "downgrading" alleen aangeboden door fabrikanten van workstations voor de zakelijke markt, maar voor Windows 7 is dat vorig jaar ook gestopt.
Als je echter een Windows 7 Produkt IDentificatie sleutel hebt, kan je met een geleende DvD waarvan de versie daarmee overeenkomt gebruiken, ook word het nog her & der als officiele download met PID verkocht.

Digitalriver.com bestaat verder nog steeds, is niet "down", maar verhuist naar de Microsoft Cloud. Als je daar de Professional-ISO download, kan je die aanpassen naar de versie waarvoor je de PID hebt.

Ik heb enkel een Windows 7 identificatie sleutel van een andere laptop in hetzelfde huishouden, maar beschik niet over een DVD.
Ook al zou ik deze van iemand lenen heb ik er alsnog weinig aan, daar mijn laptop geen CD/DVD lezer heeft, toch?

Of zou ik een ISO van deze eventuele dvd kunnen omtoveren tot een bootable Usb disk, en het op die manier alsnog kunnen installeren?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het voelt een beetje of ga ik mezelf voor de gek houden als ik dit ga gebruiken.
Ik persoonlijk voel meer voor een schone en lege Windows 7 installatie.
Desalniettemin, bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Houdt er rekening mee dat je eerst controleert of al je nodige drivers voor je laptop beschikbaar zijn voor windows 7. Al dan niet bij de laptopfabrikant.
Anders heeft downgraden geen zin. Zo te zien levert acer alleen 8 en 8.1 drivers voor dit model.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan