Downgrade naar windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

daisy1987

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Hallo,

Ik heb een toshiba laptop met windows 8 en ik probeer nu windows 7 er terug op te zetten.
De laptop start wel vanaf de windows 7 cd op maar blijft hangen op het moment dat het zwarte scherm verschijnt met starting windows,
dus voor de installatie begint.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen of kan ik niet terug naar windows 7?

Windows 7 er terug op zetten??
Dus windows 7 stond erop toen je de laptop kocht.
En in een wilde bevlieging heb je windows 8 erop gezet.
Maar als je windows 8 erop zet wordt de recovery partitie van windows 7 verwijderd of corrupt.
Dus je zult een originele dvd van windows 7 moeten lenen van iemand om windows 7 terug te krijgen.

Nee ik heb hem met windows 8 gekocht en heb ook een originele dvd van windows 7,
maar juist omdat hij met 8 geleverd is weet ik niet of het wel gaat om 7 er op te zetten.

Los van de vraag of het zou kunnen, waarom zou je het willen?

Oh,zit het zo.
Ja natuurlijk kan jouw laptop op windows 7 draaien.
Je moet de boot volgorde van de laptop veranderen, dus de laptop moet opstarten met de dvd drive.
Alleen weet ik niet welke F toets het is bij een Toshiba.
Daarna partitie verwijderen, nieuwe partitie aanmaken, opnieuw formatteren en dan installeren.

@ edmoor
Nou,niet iedereen is gecharmeerd van windows 8.

Dat weet ik, maar wellicht is er een andere reden en kunnen we daar iets aan doen.

De bootvolgorde is wel goed alleen op het moment dat ie moet beginnen met de installatie gebeurt er niks en blijft ie gewoon hangen.
Maar wat moet ik dan precies met de partities doen?

Ik vind windows 8 tot nu toe nogal irritant dus heb liever windows 7 terug als het kan omdat ik dat nu toch al gewend ben.

Hoe weet je dat de bootvolgorde goed is?
Start de laptop op met windows of zie je iets anders.

Je moet toch gewoon als eerste van de cd rom opstarten dan vraagt ie ook of je vanaf de cd wilt starten en dan staat er loading files dus dan begint ie normaal met de installatie maar daarna gaat ie gewoon niet meer verder.

Dan is inderdaad je boot volgorde goed.
Just checking.
Lijkt meer op een hardware fout.
Kan bestanden niet wegschrijven naar werkgeheugen en/of hdd.

Daarom dacht ik ook dat ik misschien niet naar windows 7 kan overstappen maar dat zou ook raar zijn want normaal kan je toch gewoon elke windows versie installeren.

tis niet omdat een nieuwe laptop win 8 draait, dat er voor alles drivers in win 7 bestaan voor dat toestel ...

De drivers zijn er ook voor windows 7 op de Toshiba site maar is inderdaad ook een hoop gedoe want het zijn er zoveel dat ik niet kan zien wat er nou echt perse op moet en wat niet hoeft.

Is niet echt moeilijk, win 8 er af en Win 7 installeren, als je weet hoe dat moet.
Hier alles uitleggen is een heel gedoe.
Als u in de buurt van Den Haag woont kan ik u daar wel bij helpen.

Laatst bewerkt:
Ik zal eerst wel iemand om hulp vragen die goed met computers overweg kan misschien dat het dan lukt maar toch bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan