Downgrade van windows 7 naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meiga

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
92
Dag mensen,

Ik heb een even geleden windows 7 geinstalleerd. Het begon allemaal dat mijn laptop oorspronkelijk windows xp niet wilde accepteren omdat hij dan geen hardeschrijf kon vinden. Daarom heb ik Vista geïnstalleerd en toen windows 7 uit kwam heb ik die er maar op gezet omdat deze beter zou zijn. Om eerlijk te zijn vind ik ze beiden ronduit verschrikkelijk ten opzichte van XP (ok, draadloos internet en hardware detectie zijn ze duidelijk beter in, maar verder vind ik ze niet bepaald vooruit gegaan, bij vista zelfs achteruit) Anyway, ik wil van Windows 7 naar windows xp, kan iemand me daar een soort handleiding van geven, want als je gewoon de xp cd er in stopt kun je 'm niet gewoon installeren (want net als bij vista blokt ie dat dus)
Hoe xp er op te krijgen?

Alvast bedankt!
 
Het is onmogelijk om te downgraden. Je zult een backup van je data moeten maken en een schone installatie uit moeten voeren.
 
Op internet stond zag ik net nog het nieuws dat microsoft tot 2012 de optie om te downgraden naar XP voor windows 7 nog heeft....
 
En zelfs als dat niet mogelijk is, kan ik windows zover krijgen dat ie de installatie niet blokkeert wegen "compabiliteitsproblemen" omdat er al een nieuwere versie op staat? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat ie weer m'n harddisk niet vindt en ik alsnog niets heb, ik wil 'm er dus naast hebben...
 
Je zal vanaf de Windows Xp cd-rom moeten opstarten en de huidige installatie moeten formatteren.
 
Lijkt me het verhaal van de sata drivers??

Merk en typenr laptop?
 
De volgende vraag is dan natuurlijk; wat doe ik aan die sata drivers?
 
Daar zit dus een sata drive in
(ST9160823AS 160gb)
geen bijgeleverde cdrom?
Kun je in bios aanpassen tussen ide of sata?

op de site kom ik namelijk ook geen steek verder met een fl90:confused:
 
Ik heb een driver cd, maar staat geen harddisk tussen.
Er zit een 250gb harddisk in en kan in de bios niets veranderen, althans hij geeft geen opties..
 
Nee die site van compal is waardeloos, je kunt op het mapje klikken en dan ook nog wel op FL90 en dan krijg je drivers van (ALS ze het al doen):
Chipset
VGA
Audio
Lan
WLan
Modem
Touchpad
Cardreader
Bluetooth
fingerprint
TPM
CIR
TV Tuner
AP

Specs van de laptop zoals gegeven op de site waar ik 'm kocht staan in de screen :)
 

Bijlagen

  • laptop.jpg
    laptop.jpg
    98,1 KB · Weergaven: 88
Volgens everest zit er het volgende in:
Samsung HM250JI ATA device, helpt dat iets?
 
Oke een gedeeltelijk nieuwe vraag:
Het is gelukt de windows xp te installeren door de drivers van de harddisk te integreren. Het probleem is nu: ik kan niet KIEZEN welke windows ik start (ik heb xp op de D schrijf geinstalleerd en windows 7 staat op de C schrijf), hij pakt automatisch XP.
hoe los ik dit op? XD
 
waar heb je die drivers gevonden als vragen mag??
En heb je dan wel alle andere xp drivers??

voor de keuze tussen xp en 7 zou je dit eens kunnen proberen.
http://neosmart.net/dl.php?id=1

Nu dacht ik dat je w7 helemaal verwijderd had.
normaal is het wel het makkelijkste als je een oude os(xp) eerst instaleerd en dan w7.Je krijgt dan automatisch wel een keuze tijdens opstart.
 
Laatst bewerkt:
http://forums13.itrc.hp.com/service...47627+1262630562197+28353475&threadId=1270857
Hier heb ik de drivers van de harddisk gevonden (zie de link in het eerste antwoord)
Deze deed het prima, maar toen kwam ik niet meer uit windows XP, hij pakte die automatisch. Dus nu heb ik m'n windows 7 laten herstellen met de dvd van windows 7 en nu pakt ie die weer automatisch. Kortom: ik heb niets gewonnen met m'n avontuur, behalve dat ik nu een windows XP heb die het doet.
M'n draadloze internet deed het echter niet onder XP (ondanks geinstalleerde drivers, hij vond wel netwerken, maar kon vervolgens gewoon niet verbinden).

Nu zit ik weer in windows 7 en moet ik kijken hoe ik dus dual boot kan creëren.
 
Probeer dan idd die link even van me.
ik weet niet 100% zeker of ie het al op w7 doet.:rolleyes:

Ik zag dat je nog een topic aangemaakt had hierover.Wellicht komt daar nog een voorstel uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan