Downgraden Vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickMiah

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Ik wou graag Windows XP installeren op een Samsung R519 Laptop, echter is de knop voor het installeren van Windows XP gedisabled.
Hopelijk maakt deze screenshot meer duidelijk: http://spaceliving.nl/xp.jpg
Ik ben naar de winkel van Dixons geweest om te vragen waarom ik niet van Windows Vista kon downgraden naar Windows XP.
Hun hebben gezegt dat ik contact op moest nemen met Samsung aangezien Samsung (volgens de medewerker van Dixons) blokkeringen op
laptops zou zetten om te voorkomen dat mensen downgraden. Dus ik nam contact op met Samsung maar Samsung ontkende de blokkering
en ik zou gewoon moeten kunnen downgraden. Ook hebben ze gezegt dat ik contact op moest nemen met Microsoft omdat het probleem
mogenlijk ligt aan het besturingssoftware zelf. Ik heb contact opgenomen met Microsoft en deze verwees mij weer door naar MSDN,
omdat ik daar mijn Windows XP CD vandaan heb. Ze hebben echter het verkeerde nummer gegeven en daarom kan ik nu geen contact
opnemen met MSDN. Op de site van MSDN staat geen telefoonnummer bij contact. En om contact op te nemen moet ik het product-ID
weten. Deze heb ik ingevoerd maar dan krijg ik weer de melding dat het ID-nummer niet kan worden gevonden.

Nou vraag ik me dus af waarom ik niet kan downgraden.

Bedankt,

je kunt ook upgraden naar Windows 7!
Het is veel sneller dan xp én vista.

Gr Patryk vd meulen

Ja dat weet ik, maar ik vind windows 7 eigenlijk net iets te onoverzichtelijk.
Dat zal ook wel een kwestie zijn van wennen.
Ik heb hem op een andere computer een maand gehad en toen toch maar weer terug naar xp.
Ook voor het netwerk op school moet ik windows xp hebben want met windows vista en windows 7 werkt het op de een of andere manier niet.
Maar toch bedankt voor uw reactie

Misschien helpt dit?

Volg deze stappen eens via deze website :

Klik Hier (Downgrade Stappen) ENGELS!

Zorg dat je een XP Installatie CD hebt! Want zonder dat kom je nergens, en natuurlijk een serienummer. De stappen vertellen je hoe je aan 't werk gaat!
Zoek wel ff de drivers op, en sla die op een USB-stick, of een externe harde schijf!
Tijdens het installeren van je XP moet je je partitie verwijderen. En daarna formatteren, maar dat staat in de stappen uitgelegd. Succes ermee! En laat even weten of het gelukt is :thumb:

Groetjes.

Het probleem is dus dat ik ook niet van de cd kan booten. Wat ik wel kan proberen is om een andere bootable windows xp home edition te pakken, deze te laten laden en de partities instellen. En dan vervolgens de cd van Windows XP Pro erin stoppen. Het is natuurlijk niet de bedoeling maar het is volgens mij wel mogelijk.??? Hij laad dezelfde drivers als met xp pro? Als dit niet het geval is zal ik op school kijken, daar hebben ze vast nog wel een bootable cd voor mij liggen. Bedankt,

Ik kan toch via Vista op het netwerk komen. Na wat geavanceerde instellingen is het toch gelukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan