Downgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

M j van Poorten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Hallo,

Ik probeer met mijn laptop van Windows 7 te downgraden naar Xp. Echter lukt dit totaal niet. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.

Als ik de XP CD namelijk gelijk bij het opstarten erin doe krijg ik een melding die zogenaamd verwijst dat mijn Hardeschijf kapot zou zijn ( Blauw Scherm )

Vervolgens heb ik geprobeerd heel mijn harde schijf te wissen en dan een hele kale installatie te doen, ook dan krijg ik dezelfde melding.

Ik heb uiteindelijk maar Windows 7 terug geinstalleerd omdat ik dus niet verder kom !

Wie kan mij helpen ?

Laptop is een Compaq CG60-206ED / Windows 7 64 BIT

Laatst bewerkt:
Er is ook een kans dat je harddisk simpelweg te groot is voor XP. Als je met een echt originele XP probeert te installeren kan dat fout gaan. XP SP3 zou wel goed moeten gaan.

Er heeft nooit XP op gestaan maar Vista

Ik heb nu illegale windows 7 en daar wil ik vanaf, ik heb dus goedkoop in de winkel een ORIGINELE XP gekocht... Het is een Windows XP home inc. SP2

Hoe groot is de harde schijf? en in welke mode wordt de schijf aangestuurd in de BIOS?

Zorg dat in de BIOS de aansturing op IDE staat en de partitie die je probeert te gebruiken maximaal 2TB is.

Als de bios niet de mogelijkheid geeft om de SATA schijf in IDE modus te zetten, dan zul je in een nieuw te maken XP CD een SATA controller driver moeten integreren die hoort bij het moederbord van je laptop/pc.
Je kunt daar (bijv.) nLite voor gebruiken (drivers integreren aanvinken, text-mode driver toevoegen in het proces).

De text-mode drivers voor jouw chipset (ICH9 van Intel) staan in het zip bestand van deze downloadlink . Die dus downloaden, uitpakken en dan bij de driver-integratie stap van nLite als Text mode driver opzoeken. Kies Multi, blader ernaartoe, en selecteer ze allemaal zodat je ze allemaal toevoegt.

Als je ondersteuning zoekt bij het integreren, zoek op google naar: integrate xp nlite f6 text mode drivers

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan