Ja, klopt, maar dat is volgens mij juist deel van het probleem; je hebt namelijk maar 1 button geselecteerd, dus van alleen die ene button zal het keydown event worden geactiveerd.
Even een voorbeeldje: Je hebt net op start gedrukt. Daardoor is button1 geactiveerd. Vervolgens druk je op F11. De keydown van button1 zal dan geactiveerd worden, waarna er dus niks gebeurt.
Daarvoor zal je dus een 'omweg' moeten vinden. Ik dacht eerst dat het keydown event van het form altijd geactiveerd zou worden, maar dat blijkt ook niet zo te zijn.
Ik denk dat de volgende code jouw probleem met de functie-toetsen oplost:
[CPP] Private Sub SubKeyDown(ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs)
''//Check de keycodes
If e.KeyCode = Keys.F10 Then
ElseIf e.KeyCode = Keys.F11 Then
ElseIf e.KeyCode = Keys.F12 Then
End If
End Sub
Private Sub Button1_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles Button1.KeyDown
''//Doorsturen naar de sub
SubKeyDown(e)
End Sub
Private Sub Button2_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles Button2.KeyDown
SubKeyDown(e)
End Sub
Private Sub Button3_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles Button3.KeyDown
SubKeyDown(e)
End Sub
Private Sub Form1_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles Me.KeyDown
SubKeyDown(e)
End Sub
End Class[/CPP]
Dan nog steeds zal het niet werken als je applicatie niet op de 'bovengrond' staat in windows.
MartinJM