Download Accelerator Plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
wie heeft ervaring met Download Accelerator Plus.

Ik zit op de kabel. De kinderen downloaden wel eens muziek. Is het echt zo dat de snelheid met Download Accelerator Plus aanzienlijk hoger is?

Graag advies.

Toine

Meer dan maximaal downloaden lukt natuurlijk niet, maar DAP is wel efficienter. Eveneens een goede, en dan zonder de reclame die dap wel heeft: Leechget van www.leechget.de

De max. downloadsnelheid van je verbinding wordt niet hoger als je DAP gebruikt.
DAP zoekt meerdere verbindingen op waar hij van downloaden kan.(meestal 4 ) Dit maakt het downloaden sneller dan dan wanneer je gewoon van een enkele site download.
Een voordeel van DAP is dat hij de download weer oppakt waar hij gestopt is. Je bent dus niet alles kwijt als de download voortijdig wordt afgebroken

Ik werk al enige jaren met DAP en het bevalt me erg goed. Doordat er van meerdere sites (deel)bestanden worden binnen gehaald, gaat het downloaden erg snel.

als je met een snelle server verbinding hebt wordt je download niet sneller.

met mijn adsl zit ik meestal op mijn maximale downloadsnelheid. (82 a 86kB/s),ik heb zelf geen DAP in meer geinstalleerd, het enige voordeel is dat je een afgebroken download weer kan hervatten.

Je moet DAP eigenlijk andersom bekijken.
Als je verbinding hebt met een niet al te snelle server, kan DAP door naar meerdere servers (mirrors) te zoeken (en gebruiken) wel degelijk het downloaden aanzienlijk versnellen.
Vaak is het ook zo dat downloadservers maar een bepaalde downloadsnelheid toelaten per verbinding, als je nu, met behulp van DAP, 7 verbindingen uitlegd zou je theoretisch dus 7× die snelheid kunnen halen, 7× zal echter niet altijd gebeuren maar 2 tot 3 keer behoort niet tot de uitzonderingen.

Voorbeeld: op http://test.kabelfoon.nl haal ik zonder DAP 375kb/s, hetzelfde bestand komt met DAP met ruim 625kb/s binnen.

Ik vind DAP sneller dan "gewoon" downloaden. ALs ik gewoon iets download (zonder DAP) haal ik ong 30-50 kb/s (chello) en als ik het met DAP zou doen haal ik meestal 180 kb/s
Voor mij is DAP dus zeer goed

Het probleem met DAP is dat als je op een netwerk internet, hij de volledige snelheid overneemt. Zodat andere (bijna) niks meer kunnen doen.

Clear Download Accelerator History (All Versions of Windows)
Download Accelerator Plus (DAP) is a program used by many to retrieve files from Internet servers. It stores a history of the files downloaded and URLs visited. Some spyware removal software target DAP as spyware for this reason. To increase privacy and security this tweak allows you to clear the history.
Open your registry and find the key [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SpeedBit\Download Accelerator\FileList].
Delete the sub-keys under the key to clear the download history.
Open your registry and find the key [HKEY_CURRENT_USER\Software\SpeedBit\Download Accelerator\HistoryCombo].
Delete the data in the value called "URLHistory" to clear the URL combobox history.
Registry Settings User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\SpeedBit\Download Accelerator\HistoryCombo]
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\SpeedBit\Download Accelerator\FileList]
Value Name: URLHistory
Data Type: REG_SZ (String Value)

Bron: http://www.spywareinfo.com/newsletter/archives/november-2002/11192002.php

Groetjes,

Pieter

iedereen bedankt,
ik weet meer dan genoeg.

toine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan