Hallo,
Ik wil graag zodra een bestand gedownload wordt even de "lastdownload" en "aantal downloads" registreren. Daarom dacht ik het volgende bestand (file.php) te maken:
En het zo aan te roepen:
Alleen nu is het zo dat iemand alleen op de link hoeft te klikken en er komt een "download" bij... Dat wil ik niet... (ook omdat iemand dan 1000x op de link kan klikken... en dan is ie vaak gedownload en dan lijkt de download goed...)
Hoe kan ik dat oplossen? Alle downloads opnemen in een database en even kijken of het ip deze download al een keer gedownload heeft (zo ja; dan mag iemand wel downloaden maar komt er geen lastupload en download bij.)
Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is...
Mvg,
Niels
Ik wil graag zodra een bestand gedownload wordt even de "lastdownload" en "aantal downloads" registreren. Daarom dacht ik het volgende bestand (file.php) te maken:
PHP:
<?php
if (isset($_GET['d']))
{
$query = mysql_query("SELECT * from `uploads` WHERE id='".mysql_real_escape_string($_GET['d'])."'");
if (mysql_num_rows($query) > 0)
{
$res = mysql_fetch_array($query);
$res['downloads']++;
mysql_query("UPDATE `uploads` SET `downloads` = '".$res['downloads']."', `lastdownload` = now() WHERE `id` = ".$_GET['d']);
header("Content-type: Application/octet-stream");
header("Content-Disposition: attachment; filename=".$res['title']);
readfile($uploadrealdir.$res['title']);
}
else
{
header("Location:404.shtml");
}
}
else
{
header("Location:404.shtml");
}
?>
En het zo aan te roepen:
PHP:
echo "<h2>".$res['title']." - <a href=\"file.php?d=".$_GET['d']."\">download</a></h2>";
Alleen nu is het zo dat iemand alleen op de link hoeft te klikken en er komt een "download" bij... Dat wil ik niet... (ook omdat iemand dan 1000x op de link kan klikken... en dan is ie vaak gedownload en dan lijkt de download goed...)
Hoe kan ik dat oplossen? Alle downloads opnemen in een database en even kijken of het ip deze download al een keer gedownload heeft (zo ja; dan mag iemand wel downloaden maar komt er geen lastupload en download bij.)
Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is...

Mvg,
Niels