• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Download directory vinden in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Ik wil in een VBA programma bestanden ophalen uit de download folder van de gebruiker van dat moment. Is het mogelijk om die in VBA op te vragen?

Dat kan met:
Code:
Environ("Userprofile") & "\Downloads"

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Maar dit levert de standaard Downloads directory bij mijn Userprofile op.
In sommige gevallen is er een andere download directory.
Weet je hoe je die kan vinden? Bij het downloaden van bestanden vanaf het internet gaat het meestal goed, maar ik weet niet hoe je die folder kunt vinden.

Bij een andere gebruiker levert het de download map van die gebruiker op.

@edmoor

Kmoet je teleurstellen. De downloaddirectory is geen Windows-instelling, maar een instelling in/van de browser.

Zo moet ik het hier doen met Firefox:

CSS:
Sub M_snb()
    c00 = Split(Environ(2), "=")(1)
    c01 = Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c dir """ & c00 & "\mozilla\firefox\*prefs.js"" /b /s").stdout.readall, vbCrLf)(0)
    c02 = CreateObject("scripting.filesystemobject").opentextfile(c01).readall
    c03 = Replace(Replace(Replace(Split(Filter(Split(c02, vbCrLf), "browser.download.dir")(0), ", ")(1), ");", ""), "\\", "\"), Chr(34), "")
End Sub

Ik wil het graag begrijpen. Maar ook als ik geen browser heb gestart dan zie ik in mijn verkenner toch een download map.

Het lukt me overigens nog niet om deze code werkend te krijgen. Is het wel een Excel VBA programmaatje? Ik krijg bij C03 een fout 9 melding: Het subscript valt buiten het bereik.

Wat is de locatie van de download map die je in je verkenner ziet?

zet na de regel met c02:

CSS:
Msgbox c02

en kijk wat er getoond wordt.

Ik zie in mijn verkenner als downloadmap:
Thuis: C:\Users\AnneD\Downloads
Op mijn werk: \\XXSTAF-FILE01\RedirectedFolders$\AnneD\Downloads\

Het C02 bericht thuis, zie de bijlage Schermafbeelding 2024-01-11 155851.png
Op mijn werk valt de functie uit bij c01

Ik wil de downloadmap graag oproepen ivm een functie op mijn werkomgeving.

kBen benieuwd.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-01-11 155851.png
    Schermafbeelding 2024-01-11 155851.png
    13 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan