download lager dan uploadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielsproblem

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Sinds een week nu ongeveer is mijn downloadsnelheid behoorlijk gedaald, permanent. Het is dus niet zo dat de snelheid af en toe weg valt, maar deze is constant aan de lage kant. Een snel testje op speedtest.net geeft dit ook aan, maar geeft ook iets raars aan:

Mijn dowloadsnelheid zou zo rond de 8 Mb/s moeten zijn en mijn uploadsnelheid rond de 1.5 Mb/s.

Hoe kan het zijn dat mijn downloadsnelheid zo laag is en zelfs lager dan mijn uploadsnelheid?

Om wat toegevoegde info te geven. Wij maken gebruiken van een draadloze internet verbinding met een linksys router en elke pc ondervind dezelfde problemen. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!!

Hoe gaat het als je rechtstreeks op het modem zit?

Anders modem en router van het stroom en daarna weer aan het stroom.

Zit je wellicht over je datalimiet heen (zo te zien ben je Belgisch)? Dat zou het mogelijk verklaren?

Het resetten van de modem heeft voor alsnog een beetje geholpen, download snelheid is omhoog naar 1.6 Mb/s. Maar is nog altijd niet zo als het hoort te zijn en niet constant.

Internet direct via de modem wil me ook niet lukken. Mijn comp ziet het signaal wel maar kan geen verbinding maken. Moet ik daarvoor bepaalde instellingen veranderen?

En het ligt overigens niet aan het feit dat ik een belgische server heb gebruikt, maak overigens verbinding vanuit Nederland, en ligt ook niet aan een datalimiet. Die heb ik niet bij mijn abonnement.

Nog andere suggesties? Wat zegt het dat mijn uploadsnelheid wel constant hoog is?

Iemand die (on)bewust op je draadloos netwerk zit en flink aan het downloaden is wellicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan