Download limiet bij browsers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon112233

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2015
Goedenavond,

Sinds een paar weken merk ik dat als ik bestanden wil downloaden via een browser die groter zijn dan 640MB niet afgemaakt worden en bij 640MB het downloaden ophoudt.
Op mijn "D schijf" houdt hij dus bij 640MB op en op mn "C schijf" (ssd) houdt hij bij 320MB al op, ook bij het proberen te downloaden naar een externe harde schijf houden de browsers automatisch bij 320MB al op.
Uiteindelijk omdat maar een deel van het bestand gedownload wordt zijn de bestanden corrupt en kan ik er niks mee.

Ik heb al verschillende browsers geprobeerd maar allemaal hetzelfde verhaal.
Het vreemde is via externe download programma's (bijvoorbeeld om torrents te downloaden en dergelijke) heb ik dit probleem niet.

Helaas via Google geen problemen kunnen vinden die hetzelfde waren, dus ik hoop dat hier iemand is die dit probleem bekend voor komt.

Mvg,
Leon

Eerst eens testen met de 1000mb bestanden die bij de verschillende providers te downloaden zijn op deze weblink
Als die 1000mb test-bestanden prima binnenkomen, dan zal het probleem wat je beschrijft aan de websites liggen waar je de downloads vandaan haalt, niet aan je browser(s).

Overigens een vergelijkbaar probleem ook gezien bij iemand, maar daar lag het aan een soort traffic shaper, die te zien (en ook uit te schakelen of verwijderen) was bij "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" als je in ncpa.cpl de Eigenschappen opvraagt van de gebruikte netwerkverbinding.
Was (blijkbaar) bedoeld als een 'Internet-versneller' maar had averechtse effecten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedenmiddag,

Bedankt voor de snelle reactie,

De testbestanden houden helaas ook bij 640MB spontaan op met downloaden.
In de ncpa.cpl heb ik idd een soort van traffic shaper gevonden, uitgeschakeld, maar helaas houdt hij dan al op bij 320MB zelfs op de D schijf.
Dus dit weer terug gezet voor het betere resultaat, maar kan helaas nog niks groters dan 640MB downloaden.

Ik heb enigsinds ervaring en verstand van computer problemen, maar heb dit nog nooit meegemaakt.. Wellicht dat iemand nog eventuele andere oplossingen zou weten?

Mvg,
Leon

Welk merk en type moederbord of merk PC/notebook is het?

Lijkt me meer een probleem met het netwerk, is die bedraad of draadloos?
Dat het met een torrent goed gaat zal meer te maken hebben dat er steeds een verbinding wordt gezocht met de seeders.

Hoe staan de instellingen van die adapter?
Mogelijk een leesbaar screenshot te plaatsten?

Het betreft een:
Medion Akoya P5375 F
deze specs

Hij hangt aan de kabel.
En nog een screenshot van de instellingen die er in mijn ogen mee te maken zouden kunnen hebben (wellicht zijn er nog andere tabbladen die er mee te maken kunnen hebben maar ben nog niet zo bekend met dit modem)
Settings.png
(klik)

dit komt er nog het meest bij in de buurt, waarbij staat als LAN adapter:
Netwerk Driver RTL8101/8102/8110/8111/8169/8168 NDIS
wat overeen lijkt te komen met de Realtek GbE drivers

Meer kan ik er nu ook niet mee; ik moet eerlijk zeggen dat ik betwijfel dat (de drivers van) de lan adapter iets met het probleem te maken heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan