Download-locatie wordt automatisch bepaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muurhond

Inventaris
Lid geworden
23 jun 2001
Ik heb ff een irritant probleemje die ik niet opgelost krijg.

Telkens als ik een ZIP-file download, dan download ie deze automatisch naar een bepaalde locatie, terwijl ik deze zelf wil opgeven.

Hoe krijg ik dat weer goed?

Volgens mij kun je een locatie zelf bepalen door met de rechtermuisknop op een link te klikken en daarna 'Doel opslaan als...' te kiezen.
Dan heb ik het wel over Internet Explorer - of deze optie ook in andere browsers zit (b.v. FireFox) is mij niet bekend.

Geplaatst door mooncrawler
Volgens mij kun je een locatie zelf bepalen door met de rechtermuisknop op een link te klikken en daarna 'Doel opslaan als...' te kiezen.
Dan heb ik het wel over Internet Explorer - of deze optie ook in andere browsers zit (b.v. FireFox) is mij niet bekend.

Dat weet ik, alleen werkt dit niet bij elke site.

Ik wou ff de Serious Sam 2 demo downloaden van deze locatie:
http://www.fragland.be/downloads.php?id=14973

Zoals je ziet, krijg je die optie niet als je met rechts op Download this file from Fragserver 1 klikt.

Et was altijd wel goed, maar op één of andere manier is dat over en dat wil ik weer herstellen.

Kennu hier wat mee? *klik* :)

Daar staat:
Automatisch openen van bestanden in XP voorkomen en Opslaan Bevestigen
Ga in de Verkenner via het menu Extra naar Mapopties. Klik op het tabblad Bestandstypen en selecteer het gewenste bestandstype, in dit geval .zip Klik vervolgens op de knop Geavanceerd om het venster 'Bestandstype bewerken' op te roepen. Hier zie je de optie 'Openen na download bevestigen', die je vervolgens van een vinkje moet voorzien.

Laatst bewerkt:
Ik heb Winzip alsvolgt geconfigureerd:
Options-configurations-folders-start-up folder- folder-c:\downloads

Op deze wijze komen alle te downloaden bestanden automatisch in de folder C:\Downloads.

Sterkte.

Als ik met links op de Download link klik, krijg ik de keuze optie, waar ik het wil opslaan, wel.:confused:
(zie bijlage)
attachment.php

Bijlagen

• opslaan.jpg
    opslaan.jpg
    45,3 KB · Weergaven: 178
Ben er ook net achter gekomen dat die demo-file op Fragland-site corrupt is.

Als ik een andere zip-file van een willekeurige site download, opent ie em wel.

Alleen ik krijg nog steeds niet de keus waar ik em wil opslaan. Ik doe de computer zo uit en ga morgen weer ff verder checken. Ik denk dat ik moet rebooten eerst.

Ik heb namelijk gedaan wat Gezina zei.

Geplaatst door ZiBiT
is het niet gewoon de instelling van je browser ?.

Ja, en waar vind ik die precies? Die instelling heb ik altijd goed gehad, maar op één of andere manier was dat afgelopen.

Hij bepaald nog steeds automatisch de locatie.

-edit-

Heb het al opgelost.

Heb gewoon zelf een RAR-bestandtype toegevoegd bij Mapopties-Bestandstypen en die vinkjes aangezet. Nu krijg ik wel de keus tot automatisch bepalen van de locatie.

Laatst bewerkt:
Dat is toch hetzelfde wat ik eerder aangaf qua .zip als voorbeeld? :confused:

Geplaatst door gezina
Dat is toch hetzelfde wat ik eerder aangaf qua .zip als voorbeeld? :confused:

O dat kan best, alleen die stond standaard al aangevinkt, alleen werktte het op één of andere manier niet.

Pas toen ik een RAR-bestandtype toevoegde en activeerde, deed de zip het ook.

Ik denk omdat dat komt omdat ik niet Winzip gebruik, maar WinRar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan