Download Managers

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarvesh50

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
34
Heey hallo ik heb een vraag ik heb gehoord dat downloadmanagers je snelheid met 400% :)kunnen overtreffen voor het downloaden ik gebruik nu flashget. maar ik denk dat die niet zo uptodate meer is:confused: dus zoek ik een betaalde progamma de prijs maakt niet uit maar ik wel torrents mee kunnen downloaden.:)
Dit was dan mijn vraag.
 
4x sneller dan je maxiale downloadsnelheid daar heb ik nooit van gehoord, Nieuwsgroepen blijken heel snel te zijn:)
 
4x sneller dan je maxiale downloadsnelheid daar heb ik nooit van gehoord, Nieuwsgroepen blijken heel snel te zijn:)

tja ik weet niet of het waar is maar ik zie wel verschillen als ik de download manager gebruik dan is de download wel sneller klaar dan normaail of is het toeval?
 
Volgens mij kan je IE of FF ook wel wat tweaken zodat die sneller werken.
Die DL managers zullen zeker deze truuks toepassen, plus nog wat extras.

Ander voordeel van DL managers is ook dat je onderbroken downloads later kan hervatten zonder alles weer opnieuw te moeten downloaden, en dat je vaak meer tegelijk kan downloaden.

Als je met nieuwsgroepen werkt dan heeft het trouwens geen enkel nut, je zit daar vaak toch al aan max snelheid.
 
400% is wel wat veel, maar het is wel zo dat een goede Downloadmanager wat handiger omgaat met de pakketjes.
Voordeel van zo'n downloadmanager is ook dat als de verbinding een keer wegvalt, hij gewoon verder gaat waar hij gebleven was, zodat je niet de gehele download van voor af aan opnieuw moet beginnen.
En dat is niet handig als je al op 700Mb zat van de 701Mb.
 
Als je mijn laatste regel bedoeld, ik bedoelde dat je op nieuwsgroepen echt de max uit je verbinding haalt. Als je er een 4000 of 8000 kb lijn aan hangt, dan komt die download ook zo hard binnen.

Zelfs een download manager kan daar geen bitje méér uit knijpen.
 
De meeste providers bieden de nieuwsgroepen gratis aan.
Alleen is de retentietijd meestal erg kort, dus je moet en bovenop zitten wil je iets kompleet downloaden.
Verschilt dus per provider van ik dacht 4 tot 15 dagen.
 
Maar wat lijkt jullie verstandig een download manager te kopen of is het gewoon allemaal nep?:(
Dat ik wat beter kan doen?
 
Niet aan beginnen. Je internet abbonnement snelheid is de snelheid die je maximaal kan halen. Een Downloadmanager kan dat niet sneller maken.
 
Bedankt voor het reageren allemaal.:thumb:
Ik weet dat ik een andere topic moet starten maar ik denk dat ik het sneller kan vragen vanaf hier.:)
Wat is het beste manier om torrents te downloaden.
 
als ik ik ook van nieuwsgroepen gebruik wil maken hebben jullie tips??
is een goede beveileging ook nodig bij nieuws groepen of is het goed geregelt?
 
Je zoekt met nieuwsgroepen op de newsservers van je provider of als je een abbo neemt bij je newsprovider.
Hiervoor heb je geen beveiliging nodig.

Wel adviseer ik je alles wat je download in een map te zetten en op virusjes te contoleren, je weet maar nooit wat iemand geupload heeft.

Kijk nou gewoon eens of je provider de nieuwgroepen in de aanbieding heeft
 
Bedankt voor het reageren allemaal ik sluit de topic.
Nogmaals bedankt :thumb::thumb:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan