download met extensie 001

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedHill

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Ik download nogal eens (deel)bestanden uit nieuwsgroepen met extensie '001' (en volgend; dus 002, 003 etc.). Hoe pak je dit uit, c.q. voeg je e.e.a. samen. Bij WinRar wordt gemeld dat er geen 'archieven in de bestanden' zouden zitten.

Dan kan het zijn dat de bestanden beschadigd zijn. Heb je ook alle par-files gedownload en eventueel hersteld?
Anders kan winace ook nog uitkomst bieden.

reactie op Sarvo

Hallo Sarvo,

Bedankt voor je reactie, maar ik heb e.e.a. met de PAR's hersteld, dus daar ligt het niet aan. WinAce heb ik niet geprobeerd. Weet ook (nog) niet hoe dat werkt.
De huisregels heb ik ook gelezen, maar ik weet niet op welke wijze die hier van toepassing zijn; downloaden van films en muziek mag... zo lang je maar niet upload en er geen sprake is van warez....

Je mag over warez/cracks praten als je er niet uit komt, zolang je maar niet vertelt waar je ze vandaan hebt gehaald.
Het downloaden van films en muziek is in nederland overigens (nog) niet verboden.

Het probleem hier is trouwens alleen het uitpakken van bestanden, die zijn opgedeeld in meerdere delen.

Heb je al eens de winrar gold versie geprobeerd? (die is wat uitgebreider, vast wel te vinden op het grote web en/of ftd.

raectie

Ik zal dat WinRar Gold eens opsnorren en proberen. Ik begrijp dat er verder geen trucs of foefjes zijn... of dingen die ik over het hoofd zie?

Nee, er zijn geen trucjes of foefjes... nog ff een vraagje, wat is het eerste bestand dat je wil uitpakken? Dat zou namelijk xxx.rar moeten zijn, waarop automatisch de opvolgende files worden uitgepakt. Als je xxx.001 direct probeert werkt het dus niet.
Of het is idd een .acecompressie, waar rargold en/of winace wel mee om kunnen gaan. Winace werkt ongeveer hetzelfde als rar. Rechtermuisklik op het eerste bestand en kiezen voor uitpakken (althans, voor zover ik weet)

Laatst bewerkt:
raectie

Er is geen enkel bestand met extensie 'rar', maar wel valt mij op dat bij het bestand met extensie '032' het symbooltje dat vooraf gaat aan de bestandsnaam (bij 'rar' is dat bijvoorbeeld een geel pakketje) nu een geel vierkantje is met de letters 'raw'. Dat is mij ook al eerder opgevallen bij eerder gedownloade rijen bestanden... ook daar bestandje '032'... ???

Aloha,

download even het programmaatje 'Quickpar' .
Als je ook alle par2 files hebt gedownload open je in quickpar een willekeurige par2 file en drukt op repair.

Quickpar maakt nu van alle 001, 002, 003 etc en de ontbrekende blocks één grote rarfile die je kunt unrarren met bv. winrar.

succes !!

als dit niet lukt probeer eens het programmaatje mastersplitter (van tomasoft) ..... op google te vinden

reactie

Hallo, met QuickPar lukte het niet. Ik ga nu achter dat andere progje aan. In ieder gev al bedankt voor het meedenken... ik meld het als het gelukt is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan