download snelheid laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

djenet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2004
Berichten
112
Heb ook last van trage downloadsnelheid.
utorrent.
poort is open
speedtest down: 512,6 , up 57,7.
planet
19seeds
23peers
downsnelheid: tussen de 5 en 15 kB/s (limiet op unlimited gezet).
up : 10,3 kB/s (limiet op 10 gezet)

Ook Youtube gaat tergend langzaam.

Wat kan ik doen om e.e.a. te veranderen en/of te controleren?
3 dagen doen over een film downloaden ; wordt ik niet zo vrolijk van.
Dit zijn mijn eerste ervaringen met torrents downloaden.. 'k Zou er zo graag plezier van hebben! :)
Groetjes,
Jannet
 
Doe de speedtest eens als alle download en uploadprogramma's uit staan, deze beïnvloeden namelijk de speedtest. Als je dan plots snellere verbinding hebt moet je eens experimenteren met de instellingen van je torrentprogramma.

PS: ik moet sowieso lang wachten om films te downloaden van zodra de limiet eropzit;) Ik download een beperkt aantal films per maand dus.
 
Hallo,

Probeer eens je uploadlimit wat omhoog te schroeven, niet dat je em nog kleiner maakt, maar probeer eens 20 ofzo. als je verder niks met internet doet kan dat makkelijk.

Ik zeg maar zo: Je download iets van iemand, deel het met de rest!

Immers die andere persoon waar jij het vandaan haalt (p2p) heeft zijn uploadlimiet ook hoger staan.

Tenzij dat niet zo is maar dan verklaart het ook waarom je download snelheid zo laag is.

Probeer dus eens te spelen met de uploadlimieten.. kijken of je veranderingen ziet.

Succes! :thumb:
 
Welke antivirus en of firewall gebruik je??
Ik download bij usenet met 1050kb/s met nod32 en de windows firewall.
Als ik bitdefender of Mcafee gebruikte ging mijn download naar +- 690kb/sec.
Zodra ik ze uitschakelde of verwijderde ging het weer netjes naar de +-1050kb/s
Zou me toch eens verdiepen in usenet en ftd inplaats van torrents, kost ong 7,50 per maand maar met die 500kb/s die je hebt heb je een film van 4.7 gig toch in ong 2 1/2 a 3 uur binnen.
En voor 99% zekerheid dat wat je download ook dat is wat je wilt inplaats van een adult film met een andere titel
 
Ik zou er toch voor gaan om de uploadlimiet op 6 kilobytes(!) per seconde te zetten. Dat is de laagste snelheid waarbij de downloadlimiet verdwijnt. En een lage snelheid is prefereerbaar om:

1. Als je de downloadlimiet hoger instelt snoept ie ook meer van je bandbreedte af en download je trager. (meestal is de verhouding niet hetzelfde, bij mij bijvoorbeeld snoept 6 kbps upload al 234 kbps download af.

2. Sommige mensen hebben een down en uploadlimiet maar dit is niet op iedereen van toepassing.

Trouwens, er zijn wel meerdere mensen die de torrents hebben, als er al 10 mensen zijn die als peer of seed staan die hun uploadlimiet op 6 kbps hebben ingesteld zou je onder optimale omstandigheden al 60 kbps kunnen halen (moest het niet zijn dat ze wsl ook andere uploads hebben ma soit). En als er toch teweinig peers of seeds zijn moeten mensen maar geduld hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb norman.

Omdat ik weinig verstand van zaken heb durf ik dit niet uit te zetten bij downloads.

Speedtest zonder actieve programmas maakt weinig verschil.

heb nu upload op 6 kb/s staan en kon Meet the Robinsons met gem. 180 kB/s binnen halen. Da's voor mij al een wereld van verschil... Kan toeval zijn.

Naar wat ik weet heb ik geen download limiet.

Iemand nog een idee hoe ik de snelheid kan verbeteren (al was het maar richting 300 of 400.)? Ben nu al een mooi eindje op weg.
 
Volgens mij kan je er niet veel meer aan doen, je blijft afhankelijk van de seeders hoe hoog zij hun upload hebben staan en hoeveel er tegelijk van hun mogen downloaden.
Er kan dan wel 19 seeders staan maar dat zegt niet dat je al van alle tegelijk download, je kunt in de wachtrij staan!
Als je meer over downloaden en dergelijke wilt weten kun je de volgende link eens lezen.

http://www.disweb.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
 
ik heb ook zo'n soort probleem ik heb sinds kort een payserver bij eweka.
Daarna heb ik het allemaal netjes ingevuld bij newsleechers gebruikersnaam+ wachtwoord. Toen ging ik wat downloaden en kreeg ik maar een maximum dl speed van 320 kb/s. Ik heb het al met en zonder virusscanner en/of firewall geprobeerd.

Heeft iemand tips om de dl snelheid omhoog te laten gaan. thanx:D
 
Best een nieuwe topic te starten inplaats van in de topic van een ander door te gaan.
Wat heb je voor internet abbo want als je er 1 hebt van 4 a 5 mb dan zal je download niet hoger worden ook al heb je eweka.
Men kan wel 20 mb sturen maar als je abbo niet zo hoog is heeft dat weinig zin.
 
bij mij klopt het aardig hoor.
ik download ongeveer met 164kb/s

"Your current bandwidth reading is: 1.29 Mbps which means you can download at 164.9 KB/sec. from our servers. "

5 keer opnieuw gedaan telkes ongeveer het zelde.

maar het gekke is dat het internet abonne ment dat ik heb niet 1.29 Mbps is, maar
iets van 8Mbps
wat kan hier het probleem zijn??
ik heb een router van 300Mbps sitecom hangen dat zou toch wel genoeg moeten zijn??.
 
Graag een eigen topic aanmaken en niet 1 omhoog halen uit 2008 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan